• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur firar ni husbilens dag idag?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Idag är det husbilens och friluftlivets dag. Det firar vi i Malmö och har övernattat i Limhamns småbåtshamn. Vi är inte oroliga för inbrott hemma, 15 kameror, 5 vaksamma grannar varav 3 med hundar samt 3 larmsystem varav ett med väktare. Gräsmattan sköts automatiskt.
Min oro ligger i att vi har bökande vildsvin 12 m från gräsmattan. Än så länge ingen på tomten, peppar, peppar.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.226
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Idag är det husbilens och friluftlivets dag. Det firar vi i Malmö och har övernattat i Limhamns småbåtshamn. Vi är inte oroliga för inbrott hemma, 15 kameror, 5 vaksamma grannar varav 3 med hundar samt 3 larmsystem varav ett med väktare. Gräsmattan sköts automatiskt.
Min oro ligger i att vi har bökande vildsvin 12 m från gräsmattan. Än så länge ingen på tomten, peppar, peppar.
Vildsvinen kommer säkert så att din oro kan lägga sig ;)
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.226
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi är hemma eftersom Ems pappa fyller 97 så det blir inte mkt med husbilande i helgen tyvärr.
 

Ovrell

HBK Medlem
Inlägg
662
Kommun
Mark
HBK-Nr
17631
Medlemskap
2025
Det blir tvätt och puts både invändigt och utvändigt på husbilen inför midsommar så det blir riktigt fin.
 

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Hurra! Grattis husbilen!
Preppar guldklimpen inför europatrippen! Har legat i träda under Corona, men nu jäklar bär det av mot sol och salta bad! Har idag tvättat skrovet rent från elak mossa och bäddat till oss och våra tre tonåringar. Imorgon packar vi köket och våra kläder och hoppas på avfärd på måndag/tisdag. Köpte nya 5 positionsstolar på Biltema idag, så äntligen ska vi sitta bekvämt istället för på picknickpallarna.
 
Toppen