• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundar i garage

Retep6312

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Enköping
HBK-Nr
33407
Medlemskap
2022
Halloj. Vi har ett jätte garage i husbilen som jag tänkte bygga bur i. Borde funka med extra ventilation och en låsbar lucka in i bilen.
Mvh Peter
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.221
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja det finns de som har hundbur i garaget med ingång till bodelen genom en lucka. De hundar som jag har sett bo i en dylik transportbur verkade inte ha ngt emot det och egentligen om det är bra ventilation så borde det vara optimalt så länge man inte får ett annat fordon i baken.
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
394
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Ja det finns de som har hundbur i garaget med ingång till bodelen genom en lucka. De hundar som jag har sett bo i en dylik transportbur verkade inte ha ngt emot det och egentligen om det är bra ventilation så borde det vara optimalt så länge man inte får ett annat fordon i baken.
Blir nog samma resultat om man får en annan bil i baken på personbilen med. Så husbilen är nog inte mycket sämre.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Har haft bur i garaget till hundarna ett antal år tidigare. Kör dock nu med dom inne i sele, tycker det är alldeles för dåligt byggt bak vid en eventuell krock. Bara lite glasfiber som ska ta emot en ev smäll. Men hundarna trivdes bra i buren, den ena gick dit och la sej då och då även när vi stod still.
 

Retep6312

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Enköping
HBK-Nr
33407
Medlemskap
2022
Lastbil och husbil i krock Förvisso så är det en lastbil som kört in i den men nog tycker jag att den är ganska intryckt.
Vilken smäll inte så kul för någon. Nej jag tänker inte sitta och oroa mig. Då kan man stanna hemma. Min första husbil prövar med öppet sinneslag allt kan hända.
Mvh Peter
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.221
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vilken smäll inte så kul för någon. Nej jag tänker inte sitta och oroa mig. Då kan man stanna hemma. Min första husbil prövar med öppet sinneslag allt kan hända.
Mvh Peter
Nej då skulle man ju alltid vara orolig. Olyckor händer men det gäller ju att försöka förebygga i så stor grad som möjligt. Att bli påkörd bakifrån är ju något som är lite svårare att värja sig från, det enda alternativet är att köra så fort att ingen hinner i fatt en och ju fortare man kör, ju kortare tid exponeras man för trafikfaror.
 

Retep6312

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Enköping
HBK-Nr
33407
Medlemskap
2022
Nej då skulle man ju alltid vara orolig. Olyckor händer men det gäller ju att försöka förebygga i så stor grad som möjligt. Att bli påkörd bakifrån är ju något som är lite svårare att värja sig från, det enda alternativet är att köra så fort att ingen hinner i fatt en och ju fortare man kör, ju kortare tid exponeras man för trafikfaror.
Då får det bli motoropptimering
 

Retep6312

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Enköping
HBK-Nr
33407
Medlemskap
2022
Nu får vi försöka att hålla oss till ämnet innan det liknar en tågolycka med trådurspårning som följd.
Har haft oturen att jobba med krockade fordon i 40år sett en del tråkiga saker. Tänker göra allt för att förebygga. Men bygger man en bur i fyrkant profil o kraftigt nät typ sånt som är till burar som vi får airbags i så blir det bäst.
Mvh Peter
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Men bygger man en bur i fyrkant profil o kraftigt nät typ sånt som är till burar som vi får airbags i så blir det bäst.
Det var så min bur var byggd. Med en dörr innanför en garagedörr och en mellan långbäddarna. Väldigt praktiskt när man tex kom till bilen med blöta hundar. Då kunde dom torka i garaget innan man släppt in dom.
 
Toppen