• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund i husbilen?

Anne-Lie

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Motala
HBK-Nr
26400
Medlemskap
2024
Hej! Har en fråga till er som har hundar som resesällskap. Har tankar på att skaffa en hund nu när jag går i pension och ska tillbringa mycket tid i husbilen. Har fastnat för Labradoodle. Söker Kontakter både med privata och kennel för att köpa en ! Har ni några kontakter som jag skulle kunna vända mig till.
Varför blandras! Ha fastnat för den hunden och man väljer en som man förhoppningsvis ska leva länge med!
 
R

RobbeS

Guest
Inget fel på blandraser. Tror dock det är svårt att hitta en Labradoodle som ska omplaceras på ett hundstall. Det bästa är att leta reda på uppfödare och ställa sig i kö för en valp.

 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Labradoodle är en härlig ras med en väldigt lång väntetid hos uppfödarna och priset blir också därefter! Från mellanstor hund har vi gått ner i storlek till mera HB och cykelkorgs vänlig storlek på hund, allt blir så mycket enklare då tycker vi!
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Varför köpa en rasren hund?
Vill man ha en hund som man gillar både utseende och lynnet på så
spelar det ju ingen roll.
Det där är ju bara hund uppfödare snack.
 
R

RobbeS

Guest
Du har inta Hund!

Har haft hund i 40 år och jobbat på heltid med hundar i 20 år. Alla renrasiga hundar är från början blandningar som människor efter en tid gett en rasstandard. Labradoodle kommer säkert inom x antal år också att räknas som renrasig då vi människor gett den en rasstandard och hundvärldens adel SKK bedömt den som nog fin att ta upp i sin värld.
 
Senast redigerad av en moderator:

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Hej! Har en fråga till er som har hundar som resesällskap. Har tankar på att skaffa en hund nu när jag går i pension och ska tillbringa mycket tid i husbilen. Har fastnat för Labradoodle. Söker Kontakter både med privata och kennel för att köpa en ! Har ni några kontakter som jag skulle kunna vända mig till.
Varför blandras! Ha fastnat för den hunden och man väljer en som man förhoppningsvis ska leva länge med!
att ha hund i husbilar o vagnar är väl näst intill DJURPLÅGERI!!!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
att ha hund i husbilar o vagnar är väl näst intill DJURPLÅGERI!!!

Varför skulle det vara det, husbilen är väl närmast perfekt för ett flockdjur som en hund är, hela flocken med sig på en liten yta. Vår hund älskade att åka husbil, och var totalt lugn ensam i den också!
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
att ha hund i husbilar o vagnar är väl näst intill DJURPLÅGERI!!!
Undrar vilken information du hittat och vart om detta.
Dessutom så måste du lära dej att stora bokstäver i denna värld (nätet) betyder att man skriker
och det anses inte vara snällt. Dessutom hör det inte till god sed att slänga ur sig saker och ting.

1603665322608.png1603665440121.png1603665511445.png
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
att ha hund i husbilar o vagnar är väl näst intill DJURPLÅGERI!!!
Skojaru’ eller är du bara en novis på vad som gäller hundar?

C4B6C0B6-2A14-4C5C-8BE0-DB45FC5A5D33.jpeg
Absolut bästa stället enligt våra hundar.

Säger vi, — ska vi åka husbilen? Så pratar vi millisekunder så står båda vid dörren, sedan språngmarsch till husbilen och dans nedanför buren för att bli inlyft.

Vi kallar inte det djurplågeri, läs på innan du ”SKRIKER” sådana ord.

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen