• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hubsan X4

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Nu startar jag en tråd om Hubsan X4
Kul pryl men tyvärr har det varit för blåsigt dom sista dagarna så utomhusflygningen får vänta.
Två propellrar åt helsike:mad: men reservdelspriserna är låga så det är bara att köra på.:)

Hur går det Affezell tro, har du kommit över kallibreringstadiet:D
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Den är säkert kalibrerad flera gånger utan det är fel på piloten. Är vänsterhänt och skulle vilja skifta med gas och styrningen eftersom jag här bättre kontroll på fingrarna. Hoppas det skulle gå bättre med Phanton II. Bra att du startar en tråd om detta.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Föstod att du är en bra kille. Då är vi två vänsterhänta flygare

Det går att byta sida som du vill på reglagen. Lyckades med det när jag tryckte på den pilmarkerade knappen till höger om det högra reglaget. Då kommer det stå M1 på displayen i handkontrollen. Hade lite problem att komma tillbaka så det blev lite googling på det.
Det märks att Hobsan är en bra maskin och ett hyfsat stort fabrikat. Finns mycket info på nätet
Problemet tycker jag va att man inte får återfjädrande gas eftersom reglagen är som dom är.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Har du ändrat spakarna ? Hur går det i så fall med en inte återfjädrande gas ?
Tydligen många som har problem med detta.
 
Senast ändrad:

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: Hubsan X4

Kul med ny tråd om Hubsan X 4. Är själv ägare till en sådan sen några veckor. Har nu börjat lära mej att hantera den skapligt i luften, problemet inomhus är att det är nära till det mesta, det handlar om väldigt små rörelser med spakarna. Lyckades slå i vid landning så att en motor la av. Beställde nya, ligger i 4 pack, gick bra att byta, men det är smått, så inget skakande vid lödning av anslutningarna.
Har nu kommit till det stadiet att jag ska gå upp till Phantom alt. Walkera 350, har sett att några medlemmar har erfarenhet från Phantom men hur är det med Walkeran?

Hälsningar Lars Rehnström
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Förstod att ni var bra killar, då är vi tre vänsterhänta.
Affe om du vill byta mode på sändaren så går det nog öppna den och flytta en fjäder til andra sidan, men mitt tips är att du försöker med gas på vänster,fördel om du får hjälp av någon att flyga.
Lars.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Provade ute med den för första gången och fick verkligen upp den att flyga lite även om det var vingligt.:spinny::spinny:
Det är givetvis som en del skriver att det bildas en luftkudde under innan man kommer upp ordentligt
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Om jag bara vore lite noggrannare med att läsa allting, detta fick jag hem idag från Hongkong!
Och till nyår blir mitt nyårslöfte att inte vara så snål! Utan köpa i Sverige. :(

Visa bilaga 79789
Var är radiostyrningen? Jo i Hongkong. :(:(:(:p:

Du kan göra så här att du köper en i Sverige för 225kr.
Fast jag skulle ringa dom först och höra om hur man konfigurerar dom mot varandra.
Reservdelar HUBSAN X4 MINI QUADCOPTER - Hobby Equipment
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Hubsan X4

Dom kan väl inte sälja den utan sändare och det ser ut som batteriet saknas ?
Köpte i Sverige för extrapris, 395:-

Jo tyvärr har de rätt, vid närmare granskning, när jag hittade ett ställe som det stod vad som ingick står tydligt att controller NOT inkl, så det blev ingen Hupsan utan en Hoppsan.:(
Jag får någ göra som du skriver Håkan, köpa en i Sverige eller vänta på att någon av er andra behöver diverse resevdelar. :wink:
Eller så kanske det är någon som helt plötsligt har en styrning till övers. :wub:
Nu hoppas jag iof på en DJI Phantom II av tomten men.........

God Jul till er alla.
PeO
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Jisses så liten den var , trodde den var större .
Hur fungerar dom när det blir vind ?
Det vore kul att prova en sådan men jag vill ju ha en med kamera ...
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Så där ja då va det lite lugnare med vind idag. Blev en debutkörning nere på fotbollsplanen.
Svårt att göra tillräckligt små rörelser men som sagt man är ju nybörjare med filmning. Första gången idag.
Men en otrolig skillnad att få flyga på en större yta:)
Mera bra väder och det blir en tur till snart.

Hubsan X4C - YouTube
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Idag blev det flygtur igen. Oj oj för mycket vind. Den orkade inte flyga i motvind.
Det löstes med att ställa den i expertläge och få 100% utslag i radiodelen.

Har gett mig tusan på att lära mig flyga basic copter nu. Inga trasiga delar idag:)

Undrar när man kan lära sig att loopa :confused: måste gå.
 
Toppen