• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemma igen

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Idag har vi kommit hem efter 26 dygn i husbilen. Har aldrig varit ute så länge tidigare.
Men det kommer nog att upprepas…
Har sett en hel del av Norra Sveriges natur men finns naturligtvis mycket kvar.
Hann se midnattssolen sista dagen det var i Karesuando.☀️
Blev förvånad över skillnaderna i hastighetsbegränsningar. Vägar som är begränsade till 70 i södra sverige motsvaras av liknande vägar med begränsing på 100.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det är nog så att det tar ett tag att bo in sej i husbilen blir ju nya rutiner en del bra annat mindre bra. Men man vänjer sej vid det livet och plötsligt har man bott ganska länge och kommer att betrakta husbilen som ett hem istället för det riktiga hemmet som finns långt borta.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Idag har vi kommit hem efter 26 dygn i husbilen. Har aldrig varit ute så länge tidigare.
Men det kommer nog att upprepas…
Har sett en hel del av Norra Sveriges natur men finns naturligtvis mycket kvar.
Hann se midnattssolen sista dagen det var i Karesuando.☀️
Blev förvånad över skillnaderna i hastighetsbegränsningar. Vägar som är begränsade till 70 i södra sverige motsvaras av liknande vägar med begränsing på 100.
Visst är det härligt att ligga ute en längre stund med husbilen
Vi har just kommit hem efter 35 dygn i husbilen. Vi älskar det livet, men det är också ganska skönt att komma hem när man har varit borta så länge.

Nu sitter vi och sorterar de nya minnen som vi har skapat denna sommar. Är man borta så länge, blir det ju en del att smälta.

Ha de gott!

//Jocke
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Vi har varit ute i 21 dagar, man vänjer sig fort. Börjar gruva mig lite för att komma hem till den grå vardagen igen. Hade nog kunnat vara ute i 90 dagars turer. Som tex ned till Grekland mfl länder. Vi är inte hemma än så jsg får njuta några dagar till.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Snart så! Snart...
Vädra HB i 180 dagar. Lillens hjul deformeras i tyngd och värme, torkarbladen torkar, det gnisslar när jag öppnar förardörren för att inte snacka om handbromsen, lampor till regskylten bak har slocknat (säger bilbesiktningen), mörkt och instängt, överlast pga alla böcker jag har med oss som jag skulle läst, för att inte nämna alla kartböcker, skulle kanske tömt pottan? och gråvattnet?, men frugan har bott i bilen i dagar efter hon jobbat natt, tallens kottar och barr har täckt bilen med sitt generösa släppe-loss. Du behöver en rejäl omvårdnad, kära HuBbe, Jag fixar till dig nästa vecka.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Hej i tråden ! Fick ett mejl idag från HBK att jag inte varit aktiv på väldigt länge, och det stämmer då vi ej längre har någon husbil samt har haft sjukdom i familjen, men vi är nu på bättringsvägen och tänkte skriva några ord om en liten "roadtrip" men hittade ingen tråd som passade förutom denna så jag tar mig friheten att låna den för inlägget

Vi gjorde som sagt en tur i våran "elbil" första gången en längre tur nämligen till vackra världsarvet Höga Kusten och Skuleberget där vi tillsammans med dotter & barnbarn hade bestämt oss för att klättra vid Via Ferrata

Jag var lite spänd på hur det skulle funka med laddning vid publika laddställen, stannade på uppvägen vid "Glada Hudik" för laddning som fungerade väldigt bra, vidare en laddning på hemvägen vid "Mjälloms Tunnbröd" som också gick bra att det sedan var nödvändigt att inhandla tunnbröd till surströmmingen blev en bonus, sista stoppet för laddning åter i Hudiksvall vid "Bilmetro" VW även det utan problem

Klättringen var en upplevelse i sig med paus på den så kallade "fikahyllan" med fantastisk utsikt över öar och fjordar sedan vidare uppåt med värkande ben och armar, väl uppe var planen att ta den nya liften ned, men då öppnade sig himlen och Tor började mullra då stängdes liften så det blev till att vandra ner till dalstationen som var nästan jobbigare än uppför

Vi får se vad framtiden har att bjuda på gällande husbil, tills dess önskar vi alla HBK:are en fortsatt fin sommar
Hasse & Ingegerd
 

Bilagor

  • 130.jpg
    130.jpg
    7,6 MB · Visningar: 39
  • 131.jpg
    131.jpg
    4,5 MB · Visningar: 36
  • 132.jpg
    132.jpg
    7,8 MB · Visningar: 35
  • 134.mp4
    49,5 MB · Visningar: 0
Senast ändrad:
Toppen