• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej söker ställplatser i Kroatien och Montenegro

F

F.d. 56639

Guest
Hej vi tänkte åka till Kroatien och Montenegro i sommer söker ställplatser och lite tipps från någon som vart där
 

05larekb

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
13936
Medlemskap
2023
Fem mil söder Split ligger den mysiga byn OMIS. ACSI camping med ganska bra faciliteter. Byn/staden är gammal med smala gränder och med en "fjord" som man kan se med båt.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Kontakta Kroatiska resebyrån i Stockholm. Be att få camping och resebroschyrer över Kroatien Dom har mycket bra att erbjuda.
 
S

Sören-6830

Guest
Campingar är ju relativt lätta att hitta, men ställplatser som det frågas efter, hur är det med sådana?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Vi har vart 5 år i rad i Kroatien, endast hittat en ställplats, den låg mellan reijka och senj, kostade samma som små campingar längs med kusten från rejka till senj.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Har förstått at det är förbjudet att sova utanför camping skall vara en ordnad / betald plats.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Från min horisont skrivs det flera märkliga/felaktiga påståenden i denna tråd. o_O
TS frågar efter ställplatser i Kroatien och Montenegro, det senare landet en stark kontrast till det förra, med vidskilld pris, standard och regelverk.
Vi har övernattat många gånger på parkeringar i både Kroatien och Montenegro, ingen polis har någonsin påpekat för oss att det inte var tillåten. Kanske beroende på att vi parkerar oftast lite avskild i Kroatien (jag känner väl till lagen!) men i Montenegro oftast tydligt synligt i närheten av där folk bor. I Montenegro har vi t.o.m. frågat polisen: "Nema Problema!"
Park4night heter appen (och programmat i PC) och även om jag plockar bort alla PicnicArea, RestArea, Park.day&night, så finns det fortfarande kvar Free & Paying & Private Car Park for Camper, ca. 50 i Kroatien och 18 i Montenegro.
Tar jag med alla Park.day&night (byar & städer) och RestArea (vid motorvägen) så kan vi mer än dubbla siffrorna. Alla kanske inte är de roligaste eller vackraste men många är dét också! De duger gott att stanna någon extra dag. Vill man stå fler än tre dagar, med fullservice, finns det som inlägg 6 tydligt visar, mer än tillräckligt med campingar.
Nema Problema,:)
Julian
 
Toppen