• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hbk Husbilsplatser, små egenheter jag inte förstår

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
När jag kollat upp en plats genom "Vidare information" brukar jag trycka pil återpilen uppe till vänster. Då hamnar jag ibland där jag var inzoomad på kartan, men lika ofta i det avsnitt av kartan där jag först öppnade upp den. Då får jag börja rulla och zooma om igen. Har det med cookies eller historik att göra månntro? Nu, sentomsider har jag sett en knapp "Åter till kartan", men det borde ge samma resultat som pilknappen åter.
Hur bör kartan presenteras när jag öppnar den? Jag startar alltid med ett avsnitt runt Vänern-Vättern. Lika enkelt vore att få börja med ett större avsnitt, jag får ändå rulla och zooma dit jag vill.
Till höger i blå listen står det "Forumet". När jag trycker där och återgår ser det ut som jag är utloggad. Trycker jag då på Hemknappen eller HBK-loggan över, så dyker min användarprofil upp igen till höger i den blå listen.
Små detaljer, men lite retligt ibland.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.858
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
När jag kollat upp en plats genom "Vidare information" brukar jag trycka pil återpilen uppe till vänster. Då hamnar jag ibland där jag var inzoomad på kartan, men lika ofta i det avsnitt av kartan där jag först öppnade upp den. Då får jag börja rulla och zooma om igen. Har det med cookies eller historik att göra månntro? Nu, sentomsider har jag sett en knapp "Åter till kartan", men det borde ge samma resultat som pilknappen åter.
Hur bör kartan presenteras när jag öppnar den? Jag startar alltid med ett avsnitt runt Vänern-Vättern. Lika enkelt vore att få börja med ett större avsnitt, jag får ändå rulla och zooma dit jag vill.
Till höger i blå listen står det "Forumet". När jag trycker där och återgår ser det ut som jag är utloggad. Trycker jag då på Hemknappen eller HBK-loggan över, så dyker min användarprofil upp igen till höger i den blå listen.
Små detaljer, men lite retligt ibland.

Exakt samma irriterande sak sker för mej, backar jag så hamnar jag också runt vättern på kartan :(
 
F

F.d. 14324

Guest
Tanken är att kartan ska startas upp baserat på din position, det kräver då att man godkänt att Hbk Husbilsplatser har tillgång till ens position.
Forumknappen är känt sedan tidigare och felanmält, dock ej åtgärdat.
Vi har en bug som vi kallar "Vätternbuggen" som gör att man ofta vid återgång från en plats hamnar mitt i vättern istället för att hamna på kartan där man var innan man öppnade platsen, på din beskrivning misstänker jag att det är den du råkar ut för ibland. Även detta är felanmält men ej åtgärdat.

mvh jocke
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Tanken är att kartan ska startas upp baserat på din position, det kräver då att man godkänt att Hbk Husbilsplatser har tillgång till ens position.
Forumknappen är känt sedan tidigare och felanmält, dock ej åtgärdat.
Vi har en bug som vi kallar "Vätternbuggen" som gör att man ofta vid återgång från en plats hamnar mitt i vättern istället för att hamna på kartan där man var innan man öppnade platsen, på din beskrivning misstänker jag att det är den du råkar ut för ibland. Även detta är felanmält men ej åtgärdat.

mvh jocke
Aha, baserat på position. Det borde jag ha kunnat räkna ut. Jag använder oftast kartan innan vi åker, och då på min fasta dator. Där ges ingen position. Skaran med fasta datorer är väl inte så stor idag. Har faktiskt inte tänkt på om det skiljer, när jag någon gång kör via mobilen.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Aha, baserat på position. Det borde jag ha kunnat räkna ut. Jag använder oftast kartan innan vi åker, och då på min fasta dator. Där ges ingen position.
Du kan i inställningarna på din PC/LapTop ange din standardposition och då blir den adressen din hemmaposition på husbilsplatsernas karta.
Klicka på "Fönstret" längst ner till vänster. (Start)
Klicka på kugghjulet (Inställningar)
Skriv Positionering som sökord.
Där hittar du inställningar för att ange din standardposition.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
När jag kollat upp en plats genom "Vidare information" brukar jag trycka pil återpilen uppe till vänster. Då hamnar jag ibland där jag var inzoomad på kartan, men lika ofta i det avsnitt av kartan där jag först öppnade upp den. Då får jag börja rulla och zooma om igen. Har det med cookies eller historik att göra månntro? Nu, sentomsider har jag sett en knapp "Åter till kartan", men det borde ge samma resultat som pilknappen åter.
Hur bör kartan presenteras när jag öppnar den? Jag startar alltid med ett avsnitt runt Vänern-Vättern. Lika enkelt vore att få börja med ett större avsnitt, jag får ändå rulla och zooma dit jag vill.
Till höger i blå listen står det "Forumet". När jag trycker där och återgår ser det ut som jag är utloggad. Trycker jag då på Hemknappen eller HBK-loggan över, så dyker min användarprofil upp igen till höger i den blå listen.
Små detaljer, men lite retligt ibland.
Samma här, hamnar vid Vänern/Vättern, jäkligt irriterande!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tanken är att kartan ska startas upp baserat på din position, det kräver då att man godkänt att Hbk Husbilsplatser har tillgång till ens position.
Forumknappen är känt sedan tidigare och felanmält, dock ej åtgärdat.
Vi har en bug som vi kallar "Vätternbuggen" som gör att man ofta vid återgång från en plats hamnar mitt i vättern istället för att hamna på kartan där man var innan man öppnade platsen, på din beskrivning misstänker jag att det är den du råkar ut för ibland. Även detta är felanmält men ej åtgärdat.

mvh jocke
Var gör man det?
 
F

F.d. 14324

Guest
Var gör man det?
Första gången man öppnar "Husbilsplatser" får man valet om man tillåter platstjänst eller inte, jag godkände det och har aldrig tagit reda på hur var man justerar det i sin telefon eller dator i efterhand.
Antar att om man rensar historiken i sin telefon/pc får frågan igen när man öppnar Husbilsplatser på nytt.
För PC och Windows fungerar Roberts instruktion i inlägg #5

mvh jocke
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.067
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Går man in på beskrivning för husbilplatser finns en centreringsknapp under +/- knapparna till vänster,denna knapp finns inte på min skärm.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag får upp denna ruta varje gång jag går in på Husbilsplatser. Godkänner varje gång men nästa gång jag går in där kommer rutan upp igen. FDB10C3C-5900-4516-A800-03F6AEBF5C77.png
 
Toppen