• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växellåda hastighetsmätarvajer

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
hastighetsmätarvajern har lossnat från växellådan på min ducato 1988! jag har varit under och kollat men jag hittar inte vart den ska sitta! någon som kan guida mej ungefär vart den ska sitta är det bak eller ovanpå?
 

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
Jag ska byta hastighetsmätarvajer på min ducato 1988 men jag får inte ner den i skåran nere i växellådan! den gamla får jag ner men inte den nya jag har kollat hur skåran står och ställt den nya likadant och försökt att snurra vajern en liten bit i taget men det funkar inte! den ser exakt likadan ut så den är inte större eller så! någon som har några tips hur jag ska bära mej åt för att få dit den
 

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
Funderar lite. Är hela vajern ute från lådan? jag menar så det inte finns en liten del kvar från den gamla vajern så att det hindrar att den nya kommer ner.
ja hela vajern är borta! men jag kollade lite nu och på den nya vajern så satt det en o-ring men det gjorde det inte på den gamla så jag tog bort o-ringen då gick den ner men det går inte att pressa ner den om den sitter där så jag ska testa om det läcker olja om man tar bort den.
 
Toppen