• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höstlov = Lufta husbilen

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
V.44 =Höstlov för barnen och oftast en v- semester för oss.
I söndags skickade vi iväg äldsta dottern till London och vi andra skulle på husbilssemester :).
Vi var på Skavsta tidigt och dumpade flickebarnet och sedan hem och byta till husbilen.
Vi tog en sväng runt stan och handlade lite. På väg ut från stan hostade bilen till och tvärdog...
Dotter 2 började gråta och hulkade fram ”Pappa, blir det ingen semester?”
:-(
Ringde en vän som hämtade och skjutsade hem mig.
Hämtade personbilen och åkte upp till husbilen för att bogsera hem den.
Efter trasslande med stroppar kunde jag bogsera bort bilen. Dock hade jag glömt att lägga ur växeln och frun glömde att trycka ner kopplingen och hade tändningen på och efter 5m bogsering hoppa bilen igång.
Vi körde med följebil i 3mil och starta/stoppa flera gånger.
Nu har vi varit i Hallsberg, Örebro, Finspång och Kolmården och husbilen har gått som en klocka.
Mycket konstigt.....
 
F

F.d. 22252

Guest
Två konstiga saker problemet med att bilen stannade beror nog främst på att du fått luft i bränslesystemet, prova och handpumpa nästa gång. Sen åkte du förbi mitt radhus i Finspång på 51 an.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Har ingen handpump :-(
Till sommaren ska vi på tur genom Svea rike tillsammans med svärföräldrarnas husvagn.
Svärfar blev jätteglad när jag sa att han kunde låna min Volvo å dra sin husvagn med (har en baktanke att om husbilen skulle strula något har jag med en bil som orkar dra igång den igen).

Ante mig att vi skulle passera dig :)
Kunde ha stannat till och sagt ”hej”.
 
Toppen