• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hårdare tag i Spanien 200 får böter

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Artikel idag i Diario de Almeria :

Junta de Andalucía har genom en speciell övervakningsanordning i naturparken Cabo de Gata-Níjar lämnat in mer än tvåhundra böter för personer som kom till platsen eller stannade över natten i en husvagn , husbil och andra fordon på platser som inte var behöriga att detta, under den sista semestern den 12 oktober.
Böterna är på upp till 600 Euro. Massor med vildcampare under långhelgen med Spaniens nationaldag.
Artikel tar upp att parkering som bil okey. Inte en mm utökning av fordonets storlek eller aktivitet utanför husbilen. Inte stödben , inga fönster öppna , ingen markis , bord osv.

Jag gissar att de åkt runt och filmat och bötfäller i efterhand.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Spanjorerna skiter tydligen i de restriktioner som landets ledning satt upp. Vad kan annars göras för att folk skall respektera restriktionerna? Det är ju samma här hemma, det borde inte vara frivilligt utan tvång med efterföljder för de respektlösa. Festarna på krogar & universitet tar inget som helst ansvar & visar ju ingen som helst solidaritet med resten av samhället.
 
Toppen