• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS Garmin 770

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Det kommer upp en blå ruta på GPSen och så ska man säga ett kommando och i bland ser man backkameran
någon som vet om man kan ställa in GPSen så detta inte kommer upp.
Den är väldigt irriterande i bland när den kommer upp i t ex en rondell korsning m m när man som bäst behöver titta på den
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Någonstans i menyerna finns ett val för att stänga av röststyrningen. Kan kolla i morgon under dagen om du inte hittat den innan det
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hm
Jo jag hittade och stängde av röststyrningen men den blåa rutan kommer fortfarande upp så nu får jag trycka på den i stället för att säga något.
Går det få bort den blåa rutan helt?
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Eller kanske trycka på reset-knappen, vilket jag fått göra flera gånger på min gamla navigon.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Försvinner inte allt man har lagt in då?
Prova med att stänga av den först. Det är nog det närmaste man kommer "boota om".
Det gör man genom att hålla strömknappen intryckt tills det kommer upp en fråga om man vill stänga av.
Någon resetknapp finns ju inte, men enl. bruxen:
Återställa enheten
Du kan återställa enheten om den slutar fungera.
Håll strömknappen nedtryckt i 12 sekunder.

/Ingvar
 
Toppen