• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf på GK+ banor?

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Sitter med lite abstinens efter både husbil och golf.
Nästan varje helg 2014 åkte hustrun och jag till någon golfklubb i Mälardalen för att bo i husbilen och spela golf.
Ibland träffade vi andra husbilsåkande golfkompisar, ibland var vi själva.
Vi är med i en av klubbarna som har GK+ sammarbetet och betade av Burvik, Friibergh, Grönlund, Sala, Trosa, Vassunda och Ängsö som alla har skaplig uppställning för husbil.
Vi tycker, som ni kanske förstår, om att spela golf.
Det betyder naturligtvis inte att vi är duktiga golfare, men det händer ibland att vi spelar på vårt handicap (just nu har frun 28,5 och jag 19).
Är det några andra som är med i GK+ och känner för att träffas på en av klubbarna som är med?

Vet att det är några månader kvar innan banorna öppnar igen, men rätt vad det är så är det dags att ställa på husbilen och plocka fram klubborna.

/ Bettan o Einar
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Golf på GK+ banor?

Hej.
Jag såg frågan men måste få svara lite utanför den. Det finns många klubbar i anslutning till dom som är i GK+ som har fina platser för husbilar vid sina banor i Mellansverige, säkert i hela Sverige. Håller med, lika sugen på golf som på att hämta ut husbilen för den nya säsongen :) Kommer ni till Örebro-området så hör av er, finns många fina banor här med plats för husbilar.

Hälsningar/Hike
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golf på GK+ banor?

Sitter med lite abstinens efter både husbil och golf.
Nästan varje helg 2014 åkte hustrun och jag till någon golfklubb i Mälardalen för att bo i husbilen och spela golf.
Ibland träffade vi andra husbilsåkande golfkompisar, ibland var vi själva.
Vi är med i en av klubbarna som har GK+ sammarbetet och betade av Burvik, Friibergh, Grönlund, Sala, Trosa, Vassunda och Ängsö som alla har skaplig uppställning för husbil.
Vi tycker, som ni kanske förstår, om att spela golf.
Det betyder naturligtvis inte att vi är duktiga golfare, men det händer ibland att vi spelar på vårt handicap (just nu har frun 28,5 och jag 19).
Är det några andra som är med i GK+ och känner för att träffas på en av klubbarna som är med?

Vet att det är några månader kvar innan banorna öppnar igen, men rätt vad det är så är det dags att ställa på husbilen och plocka fram klubborna.

/ Bettan o Einar
Välkommen till Skåne, här är flera banor öppna med sommargreener.
 

Per Bergström

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
3103
Medlemskap
2024
Sv: Golf på GK+ banor?

Samma abstinens här vi vill också få ut husbilen med golfklubborna
Vi kanske ses i vassunda
Perlan o Rita
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Golf på GK+ banor?

Inte så långt från Knivsta och hit heller. Finns ett antal platser med el 50 kr/dygn och svårslagen utsikt både till frukost och middag.

Östersund Frösö Golfklubb


//Sylvia
 

Bilagor

  • ÖsdFrösö Golfklubb.jpg
    ÖsdFrösö Golfklubb.jpg
    46,7 KB · Visningar: 4

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Golf på GK+ banor?

Vi tog en liten runda 3 klubbor Söndagen innan Nyår på ön Ferm.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Visningar: 2
Toppen