• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Artikel Gode tilbud på Facebook?

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det dukker stadig opp tilbud om forskjellige ting på FB - ofte til utrolig lav pris. Jeg har nå testet et slik tilbud som dukket opp for et noen måneder siden - et parti Dell Laptops som ble tilbudt til under $100 per PC. Bestillte for skøy 3 stk og betalte med Paypal. Fikk fin ordrebekreftelse med antydet shipping innen en uke. Etter en uke benyttet jeg kontakt adressen og etterlyste tracking nummer. Fikk svar om at de hadde gått tom på første parti og ventet inn nytt parti i løpet av uken. Neste uke kom og nå fikk jeg en 404 feilmelding på ordresiden, sendte mail til den adressen jeg hadde kommunisert med en uke tidliger - denne eksisterte ikke lengre så jeg kontaktet Paypal og rapprterte det hele. En time senere fikk jeg melding om at Paypal refunderte hele betalingen. Et par uker etter dette fikk jeg mail med et tracking nummer. Sjekket dette regelmessig i et par uker før det kom opp at det var en pakke ankommet transportør i China. Nye par uker gikk før pakken kom til utgående lufthavn i China. En drøy uke etter dette ble den registrert sendt og dagen etter ankommet landet. Et par dager etter dette gikk den fra tollbehandling til speditør lager (en avdeling av postverket). To uker etter dette - i dag var det en liten pakke i postkassa:
1634009459169.png

Mange ville nå ha passert reklamasjonsfristen på 45 dager. Om en kontakter Paypal innefor 45 dager og de ikke umiddelbart finner årsak til refusjon så kan det ta opp til 6 mnd før saken blir endelig avsluttet.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag har råkat ut för ett par liknande händelser. De skickar något litet skräp bara för att PayPal ska få en signal att beställningen är levererad. Först då får de ju sina innestående pengar utbetalda från PayPal. Det konstiga är varför PayPal fortsätter att samarbeta med dessa blufföretag.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Som du ser jeg kortsluttet det trikset for disse, fikk refusjon fra Paypal før de sendte mail om tracking nummer :D Skrapet kostet meg nada :D. Det er viktig å følge opp fra starten når det gjelder disse svindlerne. Noen ganger der handelen korrekt, men ofte er det som denne gangen og mine få mail trigget min refusjon lenge før de sendte mailen med tracking nummer. De har en åpen kanal de første par ukene etter ordrebekreftelse, bruk denne og fråga om tracking nummer. Når de ikke svarer lenger og lenken til ordebekreftelsen dør så må en klage til Paypal. Der kjenner de til systemet og markerer selgeren som mulig svindler og i mitt tilfelle refunderte med en gang.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.868
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Grattis Knut bra att du agerade snabbt :)
Jag fick en kökshandduk för 300sek, ingen större skada skedd, och handduken är riktigt bra.
Men jag kommer aldrig mer att handla på en annons i FB.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Som du ser jeg kortsluttet det trikset for disse, fikk refusjon fra Paypal før de sendte mail om tracking nummer :D Skrapet kostet meg nada :D. Det er viktig å følge opp fra starten når det gjelder disse svindlerne. Noen ganger der handelen korrekt, men ofte er det som denne gangen og mine få mail trigget min refusjon lenge før de sendte mailen med tracking nummer. De har en åpen kanal de første par ukene etter ordrebekreftelse, bruk denne og fråga om tracking nummer. Når de ikke svarer lenger og lenken til ordebekreftelsen dør så må en klage til Paypal. Der kjenner de til systemet og markerer selgeren som mulig svindler og i mitt tilfelle refunderte med en gang.
Du hade även tur Knut som fick PayPal att lyssna. Massor av människor klagar hos PayPal utan att få gehör. Även jag fick pengarna tillbaka från PayPal. Däremot blev jag blåst på de pengar jag betalt via PostNord till tullen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg kan fortsatt finne på å plage skurkene litt når det ikke er for mye penger på spill :D. Hadde strategien klar allerede før jeg bestillte de 3 laptops (listepris AUD 3k pr stk og priset til under AUD 100) . Heldigvis er tollbehandlingen her nede veldig avslappet for mindre verdier. Pakken var blitt åpnet av tollen!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du hade även tur Knut som fick PayPal att lyssna. Massor av människor klagar hos PayPal utan att få gehör. Även jag fick pengarna tillbaka från PayPal. Däremot blev jag blåst på de pengar jag betalt via PostNord till tullen.
Har du betalat till postnord, så kan du anmäla att du inte fått varorna, och får då tillbaka moms+administrativa avgift som du har betalt....
Två ggr i år har jag fått tillbaka då mina kina packet försvann hos PostNord :eek:
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Har du betalat till postnord, så kan du anmäla att du inte fått varorna, och får då tillbaka moms+administrativa avgift som du har betalt....
Två ggr i år har jag fått tillbaka då mina kina packet försvann hos PostNord :eek:
Tack, bra att veta. Undrar dock hur de ser på när man fått något litet skräp istället för det man beställt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ebay har til en grad beskyttelse mot svindel, men det ligger en tidsfrist for å klage. Har fått hjelp av Ebay noen ganger, men hadde en som trenerte leveransen og sendte melding flere ganger om dette slik at jeg ikke åpnet reklamasjon i tide.
 
Toppen