• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GDS Husbilstvätt

F

F.d. 55364

Guest
Testade den nya miljögodkända GDS tvätt anläggning i Falkenberg på Plankgårdsvägen i jämte bensinstationen Ingo som även tar Husbilar upp till 3.,5meter. Lång borste för att nå för höga husbilar, Högtryck, Avfettning med 50 gradigt vatten Skumschampo, Skölj med färsk vatten...vill ha bra lyster i lacken så lägg på hetvax. avslutningsvis skölj med avmineraliserat vatten som gör att man inte får vatten fläckar....Kanon resultat.
 

Bilagor

  • IMG_00641.jpg
    IMG_00641.jpg
    71 KB · Visningar: 21
  • IMG_00711.jpg
    IMG_00711.jpg
    80,9 KB · Visningar: 15
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 20625

Guest
Sv: GDS Husbilstvätt

Hej på Er alla! Jag bor i Falkenberg och träffade ägarna till tvätten och ställde dessa frågorna, ang. fogarna så är kemikalierna helt ok dom använder proffs kemikalier från SMARTAB(AUTOSMART), och dom var tacksamma för frågan om en stege till taktvätt av husbilstaken dom skulle försöka få fram en stege så fort som möjligt(Kanske redan i em).
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: GDS Husbilstvätt

Snudd på modigt att tillhandahålla en stege.
Arbeta från en stege är på min arbetsplats totalförbjudet,
en stege är till för att klättra upp till ett högre plan, inget annat.

Hur ser ansvarsfrågan ut när det ligger en "husbils-panchis" på tvättplattan med bruten rygg:confused:

Tänk på säkerheten arbeta inte på en stege.

Så tänker jag :cool:
 
Senast ändrad:

swanteg

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14414
Medlemskap
2025
Sv: GDS Husbilstvätt

Betr "stege" så håller jag med att det är inget bra att klättra upp på och försöka komma åt taket. Har varit på Kanarieöarna och tvättade vid ett flertal tillfällen vår hb på en stor BP mack där man byggt en ramp på en av tvättplatserna där det gick lätt att gå upp med högtryckstvätten/borste och komma åt hela taket. Stabil trappa i ena kanten där man gick upp och kunde gå på rampen längs hela hb.Säkert och bra. Kanske något att ta efter?:
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: GDS Husbilstvätt

I Halmstad , närmare bestämt i Fyllinge finns biltvätt med ramp på båda sidor där man står och kommer åt taket. Har själv inte provat men det ser bekvämt ut!
 
Toppen