Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Kontakta denna firma,dom borde vetagastank
Finns det någon som besiktigar och provtrucker en fast gastank i Sverige.
Ringgas utanför Örkelljunga reviderar Alugas tankflaskor, gjorde detta för nån månad sen, nu går dom 10 år till.Du kan prova med https://www.gasbolaget.se/ i Falun.
De besiktigar tankar, men vet inte om de tar en tank monterad i bilen.
Ringas i Örkelljunga utför provning av alugas flaskorMine "faste tanke" er flasker i aluminium. Så vidt jeg forstår så skal flasker i stål og "rigtige" faste tanke under bilen i stål ikke trykprøves.
Jeg har kun kunnet finde et firma i Tyskland, der laver trykprøvninger af aluflasker.
De vil til gengæld kun trykprøve i større partier og flaskerne skal v ære uden topstykke.
Det betyder at prisen kommer så højt op at jeg når min flaske går ud i 2027 vil vælge at købe en ny flaske i stedet.
Eneste ulempe ved stålfyldeflaske er vægten. Noget man måske vil tænke på når man kører husbil 3500kg. Ellers er jeg helt enig.men jag hittade en ny stålflaska i Tyskland som inte behöver provtryckas. Det kan vara värt att kolla lite…
Men vi har en ståltankar och den vill inte alugas besikta. Har hittat ett företag i Falun som ev kan göra detRinggas utanför Örkelljunga reviderar Alugas tankflaskor, gjorde detta för nån månad sen, nu går dom 10 år till.
Hejs
Claes 105
Den standarden gäller gasdrivna bilar. En dieseldriven bil med gas för "campingändamål" är formellt sett något annat.Vår ”tank” flaska blev 10 år gammal och då var det dags för provtryckning (stod på den 2024), men jag hittade en ny stålflaska i Tyskland som inte behöver provtryckas. Det kan vara värt att kolla lite…
Visa bilaga 243923
Är det tankflaskor du har eller en "riktig" gastank (normalt under bilen) ?Men vi har en ståltankar och den vill inte alugas besikta. Har hittat ett företag i Falun som ev kan göra det
På Alu fyldeflasker fra firmaet Alugas.de har påstemplet et årstal hvor flasken udløber eller skal trykprøves.Den standarden gäller gasdrivna bilar. En dieseldriven bil med gas för "campingändamål" är formellt sett något annat.
Det ät en gasflaska med påfyllningsslang som själv stänger när tanken är ”full”. Jag lämnade min gamla ”tank” i Tyskland där jag köpte den här nya utan krav på provtryckning efter 10 år.Är det tankflaskor du har eller en "riktig" gastank (normalt under bilen) ?
”Något annat” eller ej, den behöver inte provtryckas i alla fall vilket var en positiv överraskning jag fick veta av säljaren… På min gamla stod tryckt på flaskan 2024, medan den nya har inget sådant!Den standarden gäller gasdrivna bilar. En dieseldriven bil med gas för "campingändamål" är formellt sett något annat.