• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolugn-bakplåtspapper

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Gasolugn-bakplåtspapper

Aldrig, men jag använder "teflon papper" när brödet, pizzan eller kanelbullar ska in på den förvärmda (240 grader) stenen i ugnen. Teflonen dras ut några minuter senare när baket har blivit fastare.
(2 vattumän)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gasolugn-bakplåtspapper

2 vattumän?

Nåja, vi har använt bakplåtspapper i gasolugnen en del och det tenderar att bli oftare allteftersom vi hittar nya användningsområden. Bra till exempel till rotfrukter i ugn om man viker pappret till en låda.
 

Marskatt21

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Lerum
HBK-Nr
32861
Medlemskap
2024
Jag önskar recept på Husbilsanpassade maträtter! Hur man fixar till en burk med Ravioli så den smakar okej mm
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Här kommer ett tips till en enkel, snabb och god rätt.

Gör en köttfärssås hemma som du gillar den.

Fyll en form med ca hälften köttfärsås.
Sedan fyller du upp med en färdig (Peka) potatisgratäng ovanpå. In i gasolugnen ca 25 min. Eller vad som står på Gratängpaketet.

Festa till det med lite extra ost sista 5 minuterna.

Nästan som en shepherds paj.
 

Marskatt21

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Lerum
HBK-Nr
32861
Medlemskap
2024
Här kommer ett tips till en enkel, snabb och god rätt.

Gör en köttfärssås hemma som du gillar den.

Fyll en form med ca hälften köttfärsås.
Sedan fyller du upp med en färdig (Peka) potatisgratäng ovanpå. In i gasolugnen ca 25 min. Eller vad som står på Gratängpaketet.

Festa till det med lite extra ost sista 5 minuterna.

Nästan som en shepherds paj.
Så glad jag blev efter ditt svar , tack fina du
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Här kommer ett tips för er som reser runt i Tyskland. Det är kanske inte ett recept men gott ändå:

Vi köper ganska ofta deg på burk, något som brukar finnas i de flesta livsmedelsaffärernas kyldisk. Lätt att öppna en burk, plocka ut de färdiga degbitarna för 6 - 8 småbröd och lägga på en plåt, gärna med en silikonduk (eller vad det kan heta). Därefter strössla lite vallmo- eller sesamfrön överst och in i ugnen. Efter en stund börjar det lukta härligt nybakat i bilen och härliga frukostbullar vankas.

Tyvärr verkar dessa degburkar inte finnas i andra länder än Tyskland, eller så ser de så annorlunda ut att vi inte kunnat hitta dem.

//Michael, medlem
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Här kommer ett tips för er som reser runt i Tyskland. Det är kanske inte ett recept men gott ändå:

Vi köper ganska ofta deg på burk, något som brukar finnas i de flesta livsmedelsaffärernas kyldisk. Lätt att öppna en burk, plocka ut de färdiga degbitarna för 6 - 8 småbröd och lägga på en plåt, gärna med en silikonduk (eller vad det kan heta). Därefter strössla lite vallmo- eller sesamfrön överst och in i ugnen. Efter en stund börjar det lukta härligt nybakat i bilen och härliga frukostbullar vankas.

Tyvärr verkar dessa degburkar inte finnas i andra länder än Tyskland, eller så ser de så annorlunda ut att vi inte kunnat hitta dem.

//Michael, medlem
De finns även i Sverige kan hitta dem då och då på ICA och City Gross då i formen av snibbar och inte bullar , men goda. ;)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Liknande croissanter har jag köpt i Tyskland även om de inte är så vanliga. Men jag skall kolla nästa gång vi är ute och passerar en City Gross, närmsta i Kalmar, om de har för brödbullar, Tack för tipset.

//Michael, medlem
 
Toppen