• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpåfyllning finns nu Gävle

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpåfyllning finns nu Gävle

Byggmax tar 255 kr för byte av pk10.:)

Pelle, borde vi inte stödja en "gasfyllare" som kommit till stan?

Att gnälla för 4 kr/flaska är larvigt, rent dumt eftersom det för oss som åker husbil oftast blir billigare att fylla flaskan. Åtminstone i vårt fall är den aldrig helt tom.

Nej Pelle, tycker vi i stället skall stödja lokala initiativ, istället för att gnälla om 4 (F Y R A) kronor per flaska!

Nu har vi fast flaska i bilen och jag var där i förra veckan och fick den fylld, fin service, trevlig personal! Tidigare har jag fyllt våra fasta flaskor i Norrköping, men nu är jag självklart lojal mot vår egen "gasfyllare" här i stan.

Hoppas vi är flera som är lojala. Som bekant brukar annars servicefunktioner försvinna från mindre orter.

TommyD
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gasolpåfyllning finns nu Gävle

Och vem har gnällt över 4 kr? Usch sånt jäkla påstående bara för att du har fast tank, hoppas du har gasfilter oxå.
Det där var lågt Tommy. Det finns dom som föredrar att byta flaska och kanske vill veta billigt ställe.

Finns i Uppsala oxå att fylla, jag har 2 tuber som många andra och tömmer alltid 1 och byter den flaskan
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpåfyllning finns nu Gävle

Men om du har två flaskor och byter när den ena är tom kan du ju lika gärna fylla den helt tomma och samtidigt toppa upp den andra, påbörjade, och därmed skulle det bli färre gånger du behöver åka till gasolaffären.

Att fylla gasol har ju på de flesta ställena inget med fast gasoltank att göra (utom på de rena LPG-ställena på bensinmackar).
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Gasolpåfyllning finns nu Gävle

Sluta tjafsa, nu gubbar! Det var väl bara snällt att tala om att Byggmax är billiga på gasol. Fast i mitt fall, här på Gotland, så hade dom inga P11. När jag sen åkte till min ordinarie leverantör, så skojade jag med honom och sa, "Ni är väl billigast på gasol"? Han svarade "jo åtminstone av dom som har nåt hemma". :)
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Tänk vilka problem vi har, vårt största problem är att vi har 30 mil till Gävle och om jag har kollat rätt 25 mil till närmsta tankställe för gasol. Hade installerat fast tank i bilen för länge sedan men törs inte. När kommer automaterna (självservice) som man själv kan byta flaskor i till "stan"?? Såg några notiser om dessa i en husbilstidning.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Tänk vilka problem vi har, vårt största problem är att vi har 30 mil till Gävle och om jag har kollat rätt 25 mil till närmsta tankställe för gasol. Hade installerat fast tank i bilen för länge sedan men törs inte. När kommer automaterna (självservice) som man själv kan byta flaskor i till "stan"?? Såg några notiser om dessa i en husbilstidning.

Hmm? Det står Sälen i din profil, då har du inte många mil till Trysil. Där finns det LPG tankställe. Vi åker den vägen till fjälls från Göteborg. Hur långt har du till Orsa? Där tankar vi oxå.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Om man har fast tank så är den en ju en sak, men det har blivit en slags trend för många att man ska fylla! Dom kan åka många mil till en gasolfyllare istället för att byta flaskan runt hörnet. På Fb frågade någon hur man gör när utgångsdatumet på flaskan snart går ut för att fyllas!?? BYT!
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Hmm? Det står Sälen i din profil, då har du inte många mil till Trysil. Där finns det LPG tankställe. Vi åker den vägen till fjälls från Göteborg. Hur långt har du till Orsa? Där tankar vi oxå.
Ja, vi brukar fylla våra flaskor i Jordet, ett par mil norr om Trysil men vi har 12-13 mil dit. Min fru brukar byta till HB,n och husvagnen när hon jobbar (jobbar i Trysil).
Men att det finns ställe att fylla på i Orsa viste jag inte, dit har vi ca 8-9 mil. Var kan det vara??
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Man måste skilja på att fylla vanliga flaskor och fasttank, tråden blandar dessa typer i Orsa går tydligen inte att fylla tankflaskor.
Det borde inte vara så svårt för dessa ställen att förlänga slangen och ha en anslutning som passar tanflaskor.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Tänk vilka problem vi har, vårt största problem är att vi har 30 mil till Gävle och om jag har kollat rätt 25 mil till närmsta tankställe för gasol. Hade installerat fast tank i bilen för länge sedan men törs inte. När kommer automaterna (självservice) som man själv kan byta flaskor i till "stan"?? Såg några notiser om dessa i en husbilstidning.

Vi har tur och har en hel del automater i närheten. Smidigt att kolla saldot på nätet först och kunna byta tub dygnet runt.
Hem/våra automater - GasolAutomat.se
 
Toppen