Gasollarm

Cevia12

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
24906
Har en Burstner 685 Elegance med ett NX-4a larm. Larmet för Propan går igång utan att gasolen är påkopplad. Är det någon som vet och har samma problem? Man vet inte om det Är gaser utifrån som larmet

knarrevik

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
På min första bil satt ett larm som gav falsklarm under körning. Det åkte ut vid nästa stopp och fick portförbud i mina senare bilar. De passar bättre i en båt där gasolen inte vädras ut på naturlig väg.

gundj

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
19657
Ärtsoppa till lunch?
Vet inte om det är en skröna men det påstås att en hund i bekantskapskretsen utlöste gasollarmet i deras husvagn.
Doften avslöjade den skyldige.

japo1

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
6842
Hej
Din sensor är troligen smutsig. När du köper ny så köp till NX5. Det är motsvarande sensor.

Cevia12

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
24906
Har en Burstner 685 Elegance med ett NX-4a larm. Larmet för Propan går igång utan att gasolen är påkopplad. Är det någon som vet och har samma problem? Man vet inte om det Är gaser utifrån som larmet
Har nu inhandlat ny sensor och nu fungerar det. Jag var tvungen att köpa 3st för att komma upp i en viss summa så är det någon som har samma problem så finns det 2st sensorer att köpa för 100:-/st Bengt i Örkelljunga vill ha 620:-/st

Toppen