• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol kylskåp

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Dometic kylskåp tänder inte på gasol.
Kylskåpet är inställt på Auto.
Men tänder inte då vi inte står med ström.
Det är garanti men tacksam för tips.
Innan jag lämnar in bilen.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Det är kanske fördröjning att kylskåpet ska tända vid gasoldrift efter avstängd motor vid auto.
Om man tex tankar bilen.
Det finns en hel skrivet om detta i forum.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Dometic kylskåp tänder inte på gasol.
Kylskåpet är inställt på Auto.
Men tänder inte då vi inte står med ström.
Det är garanti men tacksam för tips.
Innan jag lämnar in bilen.
Gasolkranen till kylen öppen?
Hör du ett tickande ljud gnisttändaren till gasolen?
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Gasolkran öppen öppen.
Den tänder inte..inget tickande ljud.
Har använt gasolen tidigare ...ja ja det är ju bara att lämna in den.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Kanske att tändmodulen är trasig. Vi fick byta den i förra husbilen, hos BP husvagnservice i Kristinehamn. (Den firman finns inte längre) Det är troligt eftersom du inte hör det tickande ljudet. Det är lättåtkomligt bakom gallret.
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej !
Lycka till med garantijobbet ! Jag har haft problem med mitt Dometic kylskåp sedan I våras. Varit på Forsbergs vi två tillfällen utan resultat, blir bara hänvisad till olika personer inom företaget och tvingas dra felorsaken för samtliga nya inblandade personer. Ett typexempel på hur man missköter sina kunder. Nu senast gick det inte att få fram reservdelar pga covid-19 trots att jag tidigare blivit lovad reservdelar och hjälp inom fjorton dagar. Garanti åtaganden verkar vara synnerligen lågprioriterade.
BBa
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej !
Lycka till med garantijobbet ! Jag har haft problem med mitt Dometic kylskåp sedan I våras. Varit på Forsbergs vi två tillfällen utan resultat, blir bara hänvisad till olika personer inom företaget och tvingas dra felorsaken för samtliga nya inblandade personer. Ett typexempel på hur man missköter sina kunder. Nu senast gick det inte att få fram reservdelar pga covid-19 trots att jag tidigare blivit lovad reservdelar och hjälp inom fjorton dagar. Garanti åtaganden verkar vara synnerligen lågprioriterade.
BBa

Fast Covid-19 är ju en realitet, och orsakar stora problem hos alla företag, både inom och utom landet.
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Jag lämnar in bilen hos PR HUSBILAR och de har varit mycket bra å ha att göra med.
Aldrig några problem tidigare.
 
Toppen