• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Nüvi 3590 hopper ud af datamode

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Der sker noget mærkeligt (konstigt?) med min Garmin Nüvi 3590. :(

Når jeg kobler enheden sammen med min PC med det USB kabel som jeg har brugt i adskillige år, så kommer der nu en markering på enheden, der fortæller at den er i datamode. Samtidig kan jeg se i Garmin Express på PC-en at enheden er tilsluttet.

Efter ca. 12 til 13 sekunder går enheden ud af datamode og den begynder at loade maps. Samtidig fortæller Garmin Express at enheden ikke længere er tilsluttet. Enheden modtager dog stadig ladning via USB kablet.

Jeg har testet flere gange men det samme sker hele tiden.

Jeg har prøvet en genstart af enheden ved at holde tænd sluk knappen nede i 10 sekunder, og enheden fortæller at den genstarter.

Jeg har prøvet en reset til fabriksindstillinger ved at trykke i nederste højre hjørne af skærmen, når den første skærm med copyright vises, hvorefter enheden spørger om jeg vil vende tilbage til fabriksindstillinger. Jeg svarer "Ja" og når enheden så tænder igen på engelsk, skal jeg vælge sprog m.m. Jeg nåede at se i Garmin Express, at der var en opdatering (vist nok om sprog) med det lykkedes jo ikke, da enheden gik ud af datamode igen efter 13 sekunder.

Nu har jeg ingen ide om hvad jeg skal gøre mere. Nogen forslag? Gerne fra nogen, som har oplevet det samme som jeg!

Eller bliver det bare at købe en ny GPS?

(Og nej, jeg ønsker ikke at anvende telefon eller ipad til navigation, så det er ikke nødvendigt at foreslå det ;))
 
F

Fd.16159

Guest
Har råkat ut för ett par gånger att om inte Garmin Express är uppdaterad till senaste version så blir det ingen ihopkoppling med gps. Den kan starta som du beskriver men avbryts nästan omgående.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Jag har fått för mig att Garmin har något "fuffens" för sig med USB-kabeln. Tar jag en USB-kabel, vilken som helst, med rätt kontakter så får jag problem att koppla navigatorn till datorn. Tar jag däremot Garmins USB-kabel så går det bra. Men om du har använt samma kabel förut och det har fungerat, så borde inte det vara problemet. Då tror jag mera på det som "Moby Dick" säger.

MVH
Hans
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Det er et Garmin USB kabel som jeg anvender

Garmin Express version er 7.1.30, som er den seneste, og så vidt jeg husker er det mindre end en uge siden at den opdaterede til den version.

Når jeg bruger stifinder kan jeg finde min enhed 3590, men kun internminnet, ikke SD kortet.

Jeg har også en ældre Garmin model 760, som bruger en anden type SD kort. Selv om den forblivet tilsluttet hele tiden, så kan jeg heller ikke i den finde SD kortet i stifinderen.

Så noget er definitivt helt galt.

Jeg har testet på en bærbar PC som jeg anvender når jeg er ude med husbilen, og her oplever jeg præcis det samme med både 3590 og 760

(PS! jeg har faktisk også læst manualen, uden at finde noget brugbart:msn_wall: )
 
F

Fd.16159

Guest
Garmin har något som heter Mass Storage Settings och förkortat Mtp och dit kan man bara nå via Diagnos sidan. Det är hur gpsen ska förhålla sig till datorn när den kopplas samman med denna.
Där kan man ställa in MTP Auto Detect, Mass Storage och Mass Storage Single Session. Det är bara första MTP Auto Detect som fungerar med Garmin Express, den andra är för Windows Utforskaren och den tredje är också för Utforskaren men återgår till första läget efter att blivit frånkopplad datorn.

För att nå Diagnossidan går man till sidan där man ställer in Huvudvolymen och trycker i övre högra hörnet 10 sekunder varpå Diagnossidan öppnar sig och man bläddrar ner till MTP Settings

Bortsätt från ovan så kan man fundera på om USB porten på datorn har något problem. Kan vara värt att prova på annan datorn
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
För att nå Diagnossidan går man till sidan där man ställer in Huvudvolymen och trycker i övre högra hörnet 10 sekunder varpå Diagnossidan öppnar sig och man bläddrar ner till MTP Settings

... och på diagnossidorna öppnar sig en helt ny värld helt odokumenterad i någon manual. :)
Tack för den infon. Finns det fler dolda sidor?

MVH
Hans
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Som tidligere nævnt har jeg prøvet mere end en PC, men med samme resultat.

Jeg har også prøvet at slette enheden fra Garmin Expres, derefter afinstalleret Garmin Express fra PC (ja til et fjerne alle filer). Derefter genstartet PC og geninstalleret Garmin Express. Når jeg åbner den nyinstallerede garmin expres så skal jeg registrere enheden på ny. På dette tidspunkt kan stifinder genkende både interminnet og SD kort. Lige så snart jeg har givet enheden et navn i Garmin Expres, så frakobles enheden og derefter kan stifinder ikke genkende SD kortet. Selve registreringen tager mere end 13 sekunder, og i al den tid forbliver enheden tilkoblet.

Jeg bliver mere og mere overbevist om at den seneste version 7.1 30 af Garmin Express indeholder en fejl.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Nu har jeg prøvet at holde øverste højre hjørne i 10 sekunder. Der åbner ikke nogen diagnoseside, og jeg kan ikke finde noget med MTB Autodetect.

I stedet kommer der en side der har følgende overskrift:
SW ver 8.50 V10 8 GB 036 DI TYC GTL

Her kan jeg så trykke på næste flere gange, men det enested jeg får er noget med skærmens farver, noget med lyden, men intet jeg kan stille på

Jeg har så prøvet i de hjørner til venstre. Den øverste giver mig en oversigt over satellitter og nederste venstre giver ingenting.
 
F

Fd.16159

Guest
Du gjorde det från huvudmeny,

Men om du klickar på Volym ikonen enligt nedan

4037.png


Och därefter uppe i högra hörnet 10 sek


4511.png
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Du gjorde det från huvudmeny,

Men om du klickar på Volym ikonen enligt nedan

Visa bilaga 199619


Och därefter uppe i högra hörnet 10 sek


Visa bilaga 199621

Sådan var det:msn_thumbup:

tryk på volumen og på det nye billede der kommer op tryk på øverste højre hjørne i 10 sekunder.

Der fandt jeg så Mass Storage settings.

Den stod på auto, men jeg gemte en af de andre muligheder og så gemte jeg Auto igen.

Og nu fungere min enhed ganske som den plejer!

Mange tak for hjælpen til Jer alle. :):applaus:
 
Toppen