• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gör ditt eget räddningskort till husbilen

F

F.d. 14324

Guest
Hej.
Promobil har ordnat pdf:er till husbilar som man kan anpassa till sin husbil.
Man väljer sin typ av husbil och laddar hem en pdf, den skriver man ut och sen tar man fram saxen och papperslimmet och gör ett perfekt räddningskort som stämmer med verkligheten i sin husbil.
Det borde gå att klippa och klistra i datorn om man är en hacker. :)

Gratis Download - Rettungskarte für Wohnmobil: Im Fall der Fälle... - PROMOBIL

Man får scrolla ner en bit till pdf:erna.
Som jag resonerar så ger det här räddningspersonalen bättre arbetsförhållanden och bättre koll på läget, det i sin tur kanske gör att det går lite fortare för dem att rädda mig om jag tex sitter fastklämd i bilen efter en olycka. Kan bli en win-win situation.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Räddningskort till husbil

Jag meckade lite med pickpick och ordnade fram det här:

Räddningskort sprinter.jpg

Helt okej för ett första utkast, gasoltuben har jag inte i verkligheten men det kommer troligen att stå en flaska där en vacker dag.
Jag är inte helt säker på var styrenheten till krockkudden och bältessträckarna sitter så det måste ja ta reda på.

Jag har inte ändrat texten till svenska... jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det, är det någon som har synpunkter så var inte rädda för att skrika till och skulle vi ha någon medlem här som jobbar inom räddningstjänsten så får du gärna dela med dig av dina erfarenheter. :)

mvh jocke
 
Toppen