• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla på vatten i Åkersberga?

Preppie

FD HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Österåker
HBK-Nr
30067
Medlemskap
2021
Hej,
Behöver fylla på färskvatten i Åkersberga med omnejd?
Finns det några tips på sajt eller app där man kan se detta?
Alternativt något tips på ställe?

Tack på förhand
 

Preppie

FD HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Österåker
HBK-Nr
30067
Medlemskap
2021
Tack, men det är en så märklig koppling på mackar eller?
 

Bilagor

  • IMG_20201028_114210.jpg
    IMG_20201028_114210.jpg
    2,8 MB · Visningar: 137

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Det finns ju ett antal campingplatser på Bogesundslandet. Om du frågar snällt kanske de kan hjälpa.
Brukar också finnas vatten vid gästhamnar och båtklubbar men det kan vara avstängt så här års. Fråga.

MVH
Hans
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
654
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Det finns ett vattenuttag vid Rödbosundsvägen. Sväng höger i rondellen vid Päronkröken (efter Margretelunds Centrum). Roslagsvatten har en öppen tapp på det röda pumphuset.
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Det finns ett vattenuttag vid Rödbosundsvägen. Sväng höger i rondellen vid Päronkröken (efter Margretelunds Centrum). Roslagsvatten har en öppen tapp på det röda pumphuset.
@Sjöberg Något för tömningskartan?
Det finns även en vattenkiosk (för flaska eller kanna) på Kungshagsvägen Dragonvägeni Nyköping... 58.745299467417006, 17.026896930804014
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
@Sjöberg Något för tömningskartan?
Det finns även en vattenkiosk (för flaska eller kanna) på Kungshagsvägen Dragonvägeni Nyköping... 58.745299467417006, 17.026896930804014

Två stycken visar det sig...

karta_vattenkiosk.jpg
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Enligt den sajt du länkar till i ditt förra inlägg, som är den enda information jag har tillgång till, är det "Tekniskt vatten" man tillhandahåller:

Nyköpings kommun har byggt två stycken vattenkiosker där verksamheter och företag enkelt kan hämta så kallat tekniskt vatten.

Vad "Tekniskt vatten" är, tycker jag tydligt framgår av den sajt jag länkade till: Detta vatten används alltså inte som dricksvatten, utan för andra ändamål där det inte ställs några krav på vattenkvalitén.

Pålle
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.744
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Undrar om det finns något register med adresser till alla vattenkiosker i Sverige? Någon som vet?
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Enligt den sajt du länkar till i ditt förra inlägg, som är den enda information jag har tillgång till, är det "Tekniskt vatten" man tillhandahåller:

Nyköpings kommun har byggt två stycken vattenkiosker där verksamheter och företag enkelt kan hämta så kallat tekniskt vatten.

Vad "Tekniskt vatten" är, tycker jag tydligt framgår av den sajt jag länkade till: Detta vatten används alltså inte som dricksvatten, utan för andra ändamål där det inte ställs några krav på vattenkvalitén.

Pålle
Jag ämnar inte debattera detta, det finns en kran med dricksvatten i de två kioskerna i Nyköping, kranen har inga slangkopplingar. Varsågod ni som vill rädda er i Nyköping vintertid när ordinarie tömning/fyllning är stängd.

@Ingrid o Pålle , skapa gärna en tråd om tekniskt vatten för intresserade, vi är redan långt från Åkersberga...
 
Toppen