• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Friskvattenpumpen tappar trycket

Morsing

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Köping
HBK-Nr
26648
Medlemskap
2024
Hej!
Efter vinter nu när vi skulle bo i husbilen under påsken så visade det sig att vattnet tappar trycket mellan varje gång man vill ha vatten, brukar det finnas nån backventil som kan gå sönder eller är det i pumpen? Allt var uttömt under vintern men det kan ju naturligtvis funnits nån ficka kvar med vatten, men det kan ju inte vara en slang någonstans för då skulle det ju inte komma fram till någon kran eller toa!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det finns oftast en backventil någonstans i systemet är den sönder eller om det kommit smuts i den rinner vattnet tillbaka till tanken. Om så inte är fallet så är det nog dessvärre en en läcka på ledningen som är orsaken. En läcka brukar betyda att vattnet rinner ut någonstans inne i bodelen.
 

Morsing

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Köping
HBK-Nr
26648
Medlemskap
2024
Har nu bytt pump och en ny backventil! Men själva varmvattentrycket försvinner ändå! Inte längre kallvattnet! Sitter det en egen backventil på varmvattenberedaren tro!?
 

Morsing

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Köping
HBK-Nr
26648
Medlemskap
2024
Nejdå den är stängd! Och om den löst ut borde väl oxå kallvattnet tappa trycket? Men jag fundera på om den kan läcka lite? Får nog lämna in den för kontroll!
 
Toppen