• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fråga om Netgear Nighthawk M1

rohde71

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Ljusnarsberg
HBK-Nr
28778
Medlemskap
2022
Som rubriken antyder så har jag en fråga om Netgear Nighthawk M1 4G-router, ni som har en:
Måste ni starta upp Wi-Fi på den varje gång ni ska använda den? Jag har min liggande på hylla i bilen, varje gång jag startar upp surfplatta eller dator måste jag gå och trycka på knappen (ni som har den vet vilken knapp) för att få den att vakna upp! Några sekunder efter dyker Wi-Fi:t upp som anslutbart i plattan/datorn. Utan det momentet blinkar lampan rött och inget Wi-Fi är aktivt och inget syns alltså i plattan/datorn. Har nyss köpt den och är benägen att återvända för att göra reklamation på den. Alternativt återlämna för att få återbetalning. Jag har väldigt svårt att tro att den verkligen ska fungera på det här sättet då det motverkar funktionen av att ha en router som delar ut internet. Skulle gärna vilja kunna ha den undanstoppad med ständig spänningsmatning (med urplockat batteri), långt in i ett skåp och inte behöva tänka på den.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Kolla i set-up-sidorna på routern.
Det finns en timeout någonstans i inställningarna som kopplar ner mobil- eller WiFi efter ett tag.

Skall se om jag hittar inställningen i min router så återkommer jag med en bild om var inställningen finns.

MVH
Hans
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag köpte min M1 i höstas, skruvade upp den i ett överskåp, koppla in den till spänning, och startade den, den går fortfarande, inte ett stopp på hela vintern, har en övervakningskamera i wifi igång 24/7.
Minns att jag testade utan batteriet monterat, och det funkade inte, då stängde den ner efter en tid.
 

rohde71

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Ljusnarsberg
HBK-Nr
28778
Medlemskap
2022
Kollade igenom lite inatt och ställde om inställningen skalman52 tipsade om och nu verkar den hänga kvar igång. Ska köra med den några dagar så får jag se hur det går.
Och tack för det tipset PeterK, trodde att man skulle kunna spara på batteriet om man ändå har ständig matning men allt fungerar inte riktigt som man tänkt sej.
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Har använd det i tre år. Det är en sparefunktion. Om ingen enheder är kopplat då går den hvile laga. Och for os händer det bara om vi kör på batteri. Lada ned appen från netgear där kan du justere Inställningar så de passe dig
 
Senast ändrad:
Toppen