• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske i Norge

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har haft en ide om en fiskeresa till Norge som jag tänkt göra verklighet av.
Tanken är att ta husbilen med min styrpulpetare efter & hitta ett ställe (helst vid en älv eller sjö) där man kan fiska öring eller annan ädelfisk. Tanken är att kunna parkera husbilen vid stranden & ha båten i vattnet intill. Gärna en fiskecamp eller liknande. El, vatten, tömning av grå/svartvatten vore bra. Finns det sådana ställen? Tacksam för tips.

Bennie
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiske i Norge

Vanligen fiskar jag efter dessa fiskarter här hemma i Jämtland, men det är gott om platser som uppfyller dina krav i Tröndelag. Men du kanske söker efter något i Sørnorge?
Annars kan jag nämna ett par platser vid sjöarna efter Rv 17 norr om Namsos.
Flått camping vid Øjavatnet och ett par mil söder om denna en campingplats vid Eidsvatnet. Lite stökigt vid besök där i fjol sommar pga renoveringsarbeten efter översvämningsskador, men populärt bland svenska båtfiskare. Dessutom endast ngn km till Grungstadvatnet som förutom insjööring och röding ger möjlighet till båtfiske efter havsöring och lax.

aake
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
308
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i Norge

Kan du föreslå några platser i Jämtland man kan åka till med Husbilen, gärna
vildcampa och med bra fiske?
 
Toppen