• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiats Assistansförsäkring

Bingo 64

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3167
Medlemskap
2021
Hej! Har en ny husbil Mc Louis Nevis, inköpt i maj, som vi har varit ute med i två veckor, sedan har den stått still i en vecka. Upptäckte igår kväll att bilbatteriet var helt urladdat och tog inte emot laddning när vi hade kopplat in elsladden under natten heller. Eftersom vi ska iväg med husbilen på måndag morgon, och idag är det lördag, ringde jag Fiat Assistansförsäkring som ingick i köpet i två år. Och fick svaret att jag inte kan få någon hjälp annat än under normal "kontorstid"? Verkar ju helidiotiskt. Är det verkligen på det viset? På vår förra husbil och på personbilen hade/har vi Solid Assistansförsäkring och de rycker ut när som helst när man har trubbel. Men eftersom det ingick Assistans här tecknade jag, dumt nog?, ingen försäkring på den här nya bilen. Nån som vet vad som gäller och som har tips om vad vi kan göra. Vi har ju nybilsgaranti, men köpte bilen i Stockholm och befinner oss nu utanför Jönköping. På måndag ska vi åka till Falkenberg, vågar vi starta bilen med startkablar och lämna in den på Fiatverkstad där?
Tacksam för tips!
 
J

Jarn

Guest
Sv: Fiats Assistansförsäkring

Ring igen!
Så här står det på Fiats svenska hemsida:

I oförutsedda fall* (stopp, fel, olyckor, punktering av ett eller flera däck, urladdat batteri osv.), sätter call center kunden i kontakt med Fiat Camper assistance, vägassistansteamet som är reserverat för husbilar. Det är aktivt i 51 länder, alla veckans dagar, dygnet runt. Dessutom ingriper Europ Assistance vid behov och förblir i direkt kontakt med kunden tills ingreppet har slutförts och husbilen har startat igen
 

Bingo 64

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3167
Medlemskap
2021
Sv: Fiats Assistansförsäkring

Tack Rolandh! Ingen skugga må falla över Fiat Assistansen! Längre. Jag ringde och knappade in Jourhjälp och kom till en bärgare i Jönköping. Som nu har varit ute hos oss och satt i ett nytt batteri. Och vi fick direktnummer, både lokalt och rikstäckande, ifall oturen skulle vara framme igen! Bilen rullar, motorn mullrar och vi kommer iväg som planerat imorgon kväll. Nu ska vi bara försöka starta om multimediaanläggningen med GPS och backkamera mm som nollställde sig. Det känns lite surt. Eller mest svårt...
 
Toppen