S
suneAl
Guest
Varför är så många NEGATIVA till bilmärket FIAT.
På samma gång är man NEGATIV till Peugeot och Citroén.
Man får inte blanda ihop PERSONBILEN med LASTBILEN "Lätt" för det är och förblir skilda världar.
PS! När vi talar om VOLVO PV ( V50 där 48% på 2006:års modell hade fel och brister) så kan man inte blanda ihop det med VOLVO Lastbilar för de är LASTBÄRARE som vår FIAT i Husbilar fast för tungre saker DS!
"FIAT:s Lastbil heter IVECO där finns också lastbärare för husbilar".
Är det kunskap eller okunskap, vad vet jag.
FIAT är ju en av de stora bilmärken i världen, jag tror de är trea eller fyra i antal tillverkade bilar per år.
När det gäller lastbärare för HUSBILAR är och förblir FIAT den dominerande.
( 8 av 10 är FIAT ).
Det finns husbilstillverkare som från 2010 går över från FORD till FIAT.
Varför ?
Själv har jag bara gott att säga om FIAT.
ALLA BILAR HAR SINA FEL OCH BRISTER.
Det störrsta felet ligger nog mellan ratten och sätet.
Jag säger som Bosse bildoktorn LÄS INSTRUKTONSBOKEN och använd kopparpasta.
Tänk Er att av de 4000 medlemmar som finns i HBK, så är det 3000 som har FIAT som lastbärare på sina husbilar,
FIAT "Ducato", Peugeot "BOXER"& Citroen "Jumper" tillverkas på en samägd fabrik "SEVEL".
Som på alla bilfabriker är det enbart en sammansättningsfabrik där delar, utrustning etc. kommer från underleverantörer "tusental" och tillverkas för ett otal olika ändamål.
Tillverkas c:a tremiljoner chassin per år för olika lastbärare uppdrag.
Det är exakt samma bil och chassi, motor, växellåda samt i övrigt, för samtliga utom givetvis BILMÄRKET.
När det gäller chassin som används för husbilar är följande: Normalachassit "för de små husbilarna", EUROCHASSI "nersänkt chassi från fabrik" och ENBART DRIVLINAN "med hytt eller utan" t.ex HELINTERGRERAD och till AL-KO Kober där de monterar in sin EGEN chassi bakom hyttdelen "LÅGBYGGD".
ALLA KAN INTE ÄLSKA ALLA!
Häls 571
På samma gång är man NEGATIV till Peugeot och Citroén.
Man får inte blanda ihop PERSONBILEN med LASTBILEN "Lätt" för det är och förblir skilda världar.
PS! När vi talar om VOLVO PV ( V50 där 48% på 2006:års modell hade fel och brister) så kan man inte blanda ihop det med VOLVO Lastbilar för de är LASTBÄRARE som vår FIAT i Husbilar fast för tungre saker DS!
"FIAT:s Lastbil heter IVECO där finns också lastbärare för husbilar".
Är det kunskap eller okunskap, vad vet jag.
FIAT är ju en av de stora bilmärken i världen, jag tror de är trea eller fyra i antal tillverkade bilar per år.
När det gäller lastbärare för HUSBILAR är och förblir FIAT den dominerande.
( 8 av 10 är FIAT ).
Det finns husbilstillverkare som från 2010 går över från FORD till FIAT.
Varför ?
Själv har jag bara gott att säga om FIAT.
ALLA BILAR HAR SINA FEL OCH BRISTER.
Det störrsta felet ligger nog mellan ratten och sätet.
Jag säger som Bosse bildoktorn LÄS INSTRUKTONSBOKEN och använd kopparpasta.
Tänk Er att av de 4000 medlemmar som finns i HBK, så är det 3000 som har FIAT som lastbärare på sina husbilar,
FIAT "Ducato", Peugeot "BOXER"& Citroen "Jumper" tillverkas på en samägd fabrik "SEVEL".
Som på alla bilfabriker är det enbart en sammansättningsfabrik där delar, utrustning etc. kommer från underleverantörer "tusental" och tillverkas för ett otal olika ändamål.
Tillverkas c:a tremiljoner chassin per år för olika lastbärare uppdrag.
Det är exakt samma bil och chassi, motor, växellåda samt i övrigt, för samtliga utom givetvis BILMÄRKET.
När det gäller chassin som används för husbilar är följande: Normalachassit "för de små husbilarna", EUROCHASSI "nersänkt chassi från fabrik" och ENBART DRIVLINAN "med hytt eller utan" t.ex HELINTERGRERAD och till AL-KO Kober där de monterar in sin EGEN chassi bakom hyttdelen "LÅGBYGGD".
ALLA KAN INTE ÄLSKA ALLA!
Häls 571
Senast ändrad: