• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Fiat Frankia 1990

Rasmusjosefsson

HBK Intresserad
Inlägg
12
Kommun
Nässjö
Hej, har köpt min första hus bil . En Fiat frankia 1990, sitter electromatic 164.4 i men jag förstår inte alla knappar, någon som kan hjälpa mig ? Och sen undrar jag om bodelsbatteriet laddas när man kör ? Mvh Rasmus
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Gå in på Schaudt Gmbh elektronische Systeme für Freizeitmobile och bläddra dig fram till EBL 164.4 och ladda hem ritningarna på din EBL. Ingen bild på dom, men skriv till dom och fråga om dom har några bilder som dom kan maila dig.
Tyvärr är deras sida dålig, under bilden finns en mörkblått fält. Tittar man noga så ser man att det finns rubriker i den som man kan klicka på.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Jag hittade ingen användarmanual på Schaudt. Men ett fulladdat batteri bör vara på 12,8 - 12,7 V, ca 10 timmar efter att du stängt av laddaren och ingen användare är på. Urladdat batteri är under 12 volt Maila Schaudt och fråga efter en användarmanual. Engelska går bra. Det är ju en utgången laddare.
 
Toppen