• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat euro vi e 2,2 160hp hd 44h

PeterLomma

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Lomma
HBK-Nr
34026
Medlemskap
2024
Har köpt en ADRIA Matrix med Fiat euro vi e 2,2 160 hp hd 44 h.
Jag och några andra har letat efter oljestickan som vi inte hittar. Finns det ingen ?
Skall man helt förlita sig på den digitala infon?
Kan någon detta är jag tacksam för hjälp.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Fyllde på en halv liter, hände inte ett skit på mätaren. Har du fått en bruksanvisning mer än Quick guiden?
20220509_202427[1].jpg
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Får man numera inte med en instruktionsbok för bildelen (i det här fallet Fiat) när man köper en husbil?

Om så ej är fallet räknas det som ett fel på produkten.

Pålle
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Fyllde på en halv liter, hände inte ett skit på mätaren. Har du fått en bruksanvisning mer än Quick guiden?
Visa bilaga 223020
Du får köra några mil innan visningen är rätt,det händer normalt inget på mätaren bara genom att fylla.
Har två bilar utan oljesticka så den kommer att försvinna på alla bilar om det blir några fler fossilbilar
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, ibland och tyvärr rätt ofta dyker frågan upp hos mig... Varför... Bara för att det går så uppstår ju ju nästan alltid problemet, är det verkligen fel på det som kollas eller är det fel på kontrollelektroniken.
Lite kontrollelektronik för att kolla om det är fel på elektroniken kan kanske vara på sin plats......... Suck.

M.v.h. JANKRO.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej, ibland och tyvärr rätt ofta dyker frågan upp hos mig... Varför... Bara för att det går så uppstår ju ju nästan alltid problemet, är det verkligen fel på det som kollas eller är det fel på kontrollelektroniken.
Lite kontrollelektronik för att kolla om det är fel på elektroniken kan kanske vara på sin plats......... Suck.

M.v.h. JANKRO.

Tyckte att jag såg någonstans att uttaget för oljesticka finns kvar, och att man kan köpa rör och sticka som reservdel..?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Fortsättning på inlägg 3. När jag kört någon mil så hade den inte ändrat sig. Kom på mig idag och klickade fram menyn efter att kört cirka 30 mil. Jag är glad att jag bara fyllde en halv liter.
20220515_165406.jpg
 
Toppen