• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat CI Carioca 1999

Vägenhem

HBK Intresserad
Inlägg
9
Kommun
Gagnef
Hej! Går i köptankar. Första husbilen.
Har en polare som säljer. Vad tror ni om den? Den är inte toppskick. Men helt okej ingen fukt. Han vill ha 100 000.
 

Vägenhem

HBK Intresserad
Inlägg
9
Kommun
Gagnef
Skulle aldrig köpa ett fordon av vänner eller bekanta. Ett bra sätt att bli ovänner på.
Håller faktiskt med. Meń vi har god relation och vi har alltid gjort affärer med varandra och relationen är fortfarande intakt. Men jag tänkte mer om priset låg rätt m.m. Alla ligger ju runt 120-180tkr på Blocket.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Det som brukar hålla ner priset på just den Fiatvarianten är ju 1,9 L motorn som är rätt udda från personbilsvärlden och lite liten och klen enligt många i förhållande till 2.5 L. Annars så måste väl priset vara rätt ok. för en skaplig fuktfri bil från -99 med bara 11.xxx på mätaren.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Vägenhem

HBK Intresserad
Inlägg
9
Kommun
Gagnef
Det som brukar hålla ner priset på just den Fiatvarianten är ju 1,9 L motorn som är rätt udda från personbilsvärlden och lite liten och klen enligt många i förhållande till 2.5 L. Annars så måste väl priset vara rätt ok. för en skaplig fuktfri bil från -99 med 11.xxx på mätaren.

M.v.h. JANKRO.
Kollar man blocket så tycker jag 100 låter bra. Svårt att avgöra för er såklart utan bilder m.m. Men finns nästan ingen under 130tkr
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Nej, om priset har god marginal så har man ju alla möjligheter att sälja bilen, även om inte med vinst men utan större förlust i alla fall.
Om man inte tycker det blev rätt, eller om man trivs med husbilslivet och har funderat ut vad man egentligen vill ha för bil efter en inkörningsperiod så ligger man också skapligt till.

Om man har tur med olika prissättningar så kanske man även kan byta in en bil som köptes till ett bra pris senare på en firma, och kanske även känna sig nöjd med att man slapp strula med försäljning och den biten vid byte på firma (även om bilmånglarna alltid gör största vinsten ;)).

Enda smolken i beg.bägaren i framtiden kan ju vara när man åter får börja resa och röra på sig fritt igen och alla som spontaninhandlat husbil men föredrar flygplan till utlandet får för sig att sälja igen......... Men.......

M.v.h. JANKRO.

Ps. Jag såg inte din fråga ovan. Den kom under tiden jag skrev det här. Men sista stycket blev ju ändå en fundering på din fråga.
 
Toppen