• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Camper Services

F

F.d. 55272

Guest
Hej!
Jag har så småningom fått klart för mig att med min nya Fiat Ducato följer också ett omfattande servicepaket genom Fiat Camper Services som gäller i två år från första registreringen. Den fortsätter också om ägarbyte sker under denna tid. Var man än befinner sig i Europa skall man kunna ringa 24 tim/dygn 365 dagar om året. Ute på vägen innefattar den reparation på plats eller bogsering till närmaste verkstad vid haveri eller bränslestopp m.m. Gäller även vid inbrott eller olycka. Den täcker även hotell och transport av passagerarna. All information finns på

http://www.fiatcamper.com/assistance.php

Enligt hemsidan finns det ett frinummer som gäller hela världen (00800-34281111) men ringer man detta i Sverige får man bara reda på att numret inte används. Jag har frågat varför och svaret blev:

"FIAT CAMPER ASSISTANCE" and the relevant green number (free of charge from landline. Mobile telephone : costs according to local telecommunication companies conditions), will be soon available in Sweden too!
The black number is not free of charge, even from landline.”

Man måste alltså från Sverige använda alternativnumret +39-0244412160. Man kommer då till ett call-center i Italien. Först rabblas det upp en massa språk och man får då välja på telefonen. Engelska är nr ”14”. Därefter frågar en engelsk röst om det gäller ”Vägassistans” tryck 1, ”Information om fordonet m.m.” tryck 2 eller ”Vill komma i kontakt med operatör” tryck 3.
Jag tryckte 3 vid mitt test och fick tala med en mycket hjälpsam dam som talade en lättförståelig engelska.

Detta är så långt jag kommit. Är det någon i klubben som har egna erfarenheter och kan fylla på?

Hälsningar
Evert H
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
962
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Camper Services

Bra att du rotar i detta. Jag har oxå undrat men inte kommit till skott.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
962
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Camper Services

Det står på sista sida något knapphändigt om detta i serviceboken. Åtminstone på min -07:a. Vet inte hur det varit tidigare
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Fiat Camper Services

Ja!
Alla med det nya Fiat-chassiet från 2007, vad jag kan förstå! Med min Adria följde en bok med alla uppgifter på engelska m.fl. språk och uppgifter på var service-verkstäderna finns. P.g.a. den s.k. "sidoimporten" faller mycket information bort och importören struntar i att informera.

Hlsn
Evert H
 
Toppen