• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fello AB surf

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, ni som redan har Fello's mobilab. och använder deras surf kan logga in på eran sida nu och kolla upp erbjudanden.
Byt till mera surf för samma pris som nu, eller öka priset lite och surfen ganska mycket. (Nivåerna höjda sedan förra erbjudandet.)
Man är ju aldrig riktig säker på hur länge deras erbjudande gäller, så ev. beställning innan månadsskiftet 11/12 kan löna sig.

M.v.h. JANKRO.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej gäller tydligen bara för de som har min 10Gb från start.........tyvärr
-------------------------------------------
Hmmm, Nej det har inget att göra med vad man haft innan. Till samma pris som innan kan man få mera på alla nivåer som aldrig förut har varit så höga som nu.
Jag har också +55 som Iréne och Kjelle visserligen och de har flyttat upp surfen på alla prisnivåer en hel del, och väljer man samma nivå som innan så får man ca. 50% mer surf för samma pris.
Du kanske ligger i åldersspannet mellan, under 18/över 55 med ditt abonnemang och den varianten kan jag inte se, men jag antog tyvärr att även de nivåerna hade höjts även om nivåerna kanske var något lägre. Även den lägsta nivån är tidigare höjd från 2 till 3 GB i alla fall. Om det är den du har kanske inget nytt har hänt.
Sorry om jag i så fall lurade dig lite :oops:.
(Eller måste man kanske ha haft ab. viss tid innan man får erbjudandet.)

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Nackdelen med Fello är att de har inget extra simkort till min padda som Tele2 har (gratis).
Måste teckna ett separat. Annars ett fantastiskt erbjudande. De 3 första månaderna till halva priset och de GB som man inte nyttjat sparas till nästa månad.
Fello kan säga upp ditt befintliga map på pris. 60 dag uppsägningstid. Läs de allmänna villkoren
Lennart
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag testade ett fello i våras, tog ett "prova på" abb. med 3 gratis månader efter att jag läst all positiv kritik här, jag satt mitt sim i mitt dåvarande usb-modem, jag lyckades aldrig få igång det, men det funkar säkert bra i en mobil, sade upp abb. men ändå kom det räkningar långt efteråt, så jag fick betala utan att kunna få ner en enda ynka kb, fick dem iallafall att stryka sista räkningen, gick tillbaka till Telenor som funkar bra för mej.
 

Floa

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
28890
Medlemskap
2024
Trist att höra, själv tycker jag att de har varit suveräna om man har frågor eller undrar över något. Inga köer utan snabbt svar med en "levande " människa. Haft både Telia och hallon, höll på att bli tokig över det i princip var omöjligt att få prata/kontakt med någon.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Jag testade ett fello i våras, tog ett "prova på" abb. med 3 gratis månader efter att jag läst all positiv kritik här, jag satt mitt sim i mitt dåvarande usb-modem, jag lyckades aldrig få igång det, men det funkar säkert bra i en mobil, sade upp abb. men ändå kom det räkningar långt efteråt, så jag fick betala utan att kunna få ner en enda ynka kb, fick dem iallafall att stryka sista räkningen, gick tillbaka till Telenor som funkar bra för mej.
Konstigt, jag stoppade in sim-kortet i routern och det funkade direkt. Tog du bort pin-koden eller kunde du mata in den i usb-modemet?
 

swalmat

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4887
Medlemskap
2024
Vet någon hur mycket surf man får utnyttja i månaden inom EU och övriga länder ? Har nu Vimla deras gräns är ju 10GB per månad
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Vet någon hur mycket surf man får utnyttja i månaden inom EU och övriga länder ? Har nu Vimla deras gräns är ju 10GB per månad
Från Fellos support om frågor och svar:
Kan jag använda hela min surfmängd när jag reser inom EU/EES?
Självklart, du kan använda hela surfmängden som ingår i ditt abonnemang både i Sverige och länder inom EU/EES.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Mitt sim- kort från Fello hade ingen pin-kod,
Som jag minns det
--------------------------
Hejsan vet inte så mycket om det här men när man stoppar in ett telefonkort i en dongel eller router så tror jag att man bör/måste stoppa in kortet i en telefon först för att kunna slå in pinkoden, som står bak på stora simkortet, vid första start (även från FELLO) för att sedan kunna ta bort ev. säkerhetspärrar som Pinkod och kanske mera innan man flyttar kortet till en dongel eller router. Samt stänga av telefonsvar/röstbrevlådan helt och inte bara med telefonkoden. Men då får man oftast ta kontakt med leverantören så att inget alls händer om någon ringer till numret (efter visst antal signaler så svarar då inte spökrösten att abonnenten inte går att nå för tillfället, vilket sker om lådan inte är helt borttagen).

Man kan då också kolla APN inställningarna som oftast finns på simkortet nu för tiden och går in i telefonen (en slags webbadress)
Det verkar som den informationen inte alltid funkar direkt utan handpåläggning om man stoppar in ett telefonkort i en del routrar efter vad jag har läst....... Säker någon som kan mer, eller har erfarenhet av just det problemet, som kanske inte finns nu längre.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Så kan de absolut vara Jankro, tack för dina tips
Jag vet iallafall att när jag fick hem mitt surf-sim från Telenor, så var det bara att stoppa i det i usb-modemet o köra på.
Inatt sa jag upp mitt abb hos Telenor, beställde ett abb på Penny istället, ska testa detta lågprisalternativ, får se vad det duger till.
Tog även ett hallonkort till husbien, då den håller igång wifi i garaget med övervakningskamera.
 
Toppen