• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fan-tastic taklucka vent

Dorzhi&Maja

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Norrköping
Hej alla! Vi har nyligen skaffat oss en ny taklucka från Dometic Fan- tastic.
Efter installationen så fungerade den kanon. Idag har vi installerat ny fritids batteri och fläkten slutat funka.
Det finns ström till fläkten, säkringar är hela.
Har kört fast mig i detektiv arbete

Kan nån ge oss lite råd och tips ❤️
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
671
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Ett sista tips från min sida...anslut 230V kabeln till husbilen så batteriladdaren går igång. Testa fläkten efter det.
Ifall du inte har 230V tillgängligt så starta bilen så det kommer ström till bodelsbatteriet. Testa fläkten.
 

Dorzhi&Maja

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Norrköping
Ett sista tips från min sida...anslut 230V kabeln till husbilen så batteriladdaren går igång. Testa fläkten efter det.
Ifall du inte har 230V tillgängligt så starta bilen så det kommer ström till bodelsbatteriet. Testa fläkten.
Min bodelsbatteri laddas inte från 230V utan från solceller och generator när man kör. Bodelsbatteri är laddat, allt annat elektronik fungerar som går ifrån den.

Har klättrat upp på taket och kollat knappen som sitter under luckan. Den är inte intryck när luckan är öppet.
Öpnnat fläkten, alla kablar verkar sitta där de ska. Inga tecken på kortslutning.
Får skriva till leverantören kanske eller så är det för kallt kanske
 

Dorzhi&Maja

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Norrköping
På min gamla fan taskigt fläkt, ibland funkade inte fjärrkontrollen då fick jag hålla den uppe nära fläkten och då funkade det, prova.
Hej!
Vi har ingen fjärrkontroll till vår fläkt.

Så hör ser vår ut...

Men tack ändå för svar

 

Dorzhi&Maja

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Norrköping
Hej alla!

Startade bilen och körde ut den i solen från den mörka ladan. Lätt bilen gå i ca 10 min. Sedan när jag gick fram till fläkten och skulle jobba med den igen så hörde jag en liten klick. Antar att det har termostat som gick av eller på.
Nu funkar fläkt igen

Tack alla för era svar ❤️

Jag kommer nog återkomma med mera fel på bilen hehe
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej alla!

Startade bilen och körde ut den i solen från den mörka ladan. Lätt bilen gå i ca 10 min. Sedan när jag gick fram till fläkten och skulle jobba med den igen så hörde jag en liten klick. Antar att det har termostat som gick av eller på.
Nu funkar fläkt igen

Tack alla för era svar ❤️

Jag kommer nog återkomma med mera fel på bilen hehe
Den tickade nog igång när den fick ström från solcellen :mh::msn_quest:
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Vi har samma fläkt i vår husbil. Den har fjärrkontroll. Det är något "troll" i den i bland! Den har inte fungerat vid 2 tillfälle. Ena gången hade det regnat någon dag tidigare. Andra gången hittade jag inte någon eventuell orsak.
Båda gångerna startade den upp. Det retar mig att den inte fungerade då jag verkligen ville ha igång den.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vi har samma fläkt i vår husbil. Den har fjärrkontroll. Det är något "troll" i den i bland! Den har inte fungerat vid 2 tillfälle. Ena gången hade det regnat någon dag tidigare. Andra gången hittade jag inte någon eventuell orsak.
Båda gångerna startade den upp. Det retar mig att den inte fungerade då jag verkligen ville ha igång den.

Har du bytt batterier i fjärren?
 

Dorzhi&Maja

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Norrköping
Vi har samma fläkt i vår husbil. Den har fjärrkontroll. Det är något "troll" i den i bland! Den har inte fungerat vid 2 tillfälle. Ena gången hade det regnat någon dag tidigare. Andra gången hittade jag inte någon eventuell orsak.
Båda gångerna startade den upp. Det retar mig att den inte fungerade då jag verkligen ville ha igång den.
Vilka luriga fläkt då
 
Toppen