• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Familjecamping

F

F.d. 56481

Guest
Hej!

Vi blev med husbil i höstas och sitter nu för fullt och letar efter trevliga campingar att besöka och behöver därför era tips.

Om vi bara hade velat åka till massiva campingkomplex som Böda o dyl så hade det varit enkelt att googla fram vart vi skulle ta vägen. Men vi letar främst efter mindre trevliga campingar som är barn ”anpassade” alltså det skall finnas lekplats, badvänligt och helst fler barnfamiljer där än oss.

Någon som har något tips som ligger mittemellan ”gemytlig tyst seniorcamping” och ”Hej-dundrans högljudd Lisebergcamping” Helst i södra delen av landet

Tacksam för alla tips!
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Jag tycker att Lysingsbadet (Västervik) är bra.
Nu är mina barn lite äldre 12 och 16 men för några år sedan hade dom super kul där.
Vill också säga att det passar även barn i de åldrarna.

Mvh Andreas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En liten camping med bra muligheter er Vammerviken Camping i Bengtsfors kommun, den tid jeg besøkte den regelmessig om sommerene var det alltid endel barn der - mest tyske og hollandske! Badeplass, kanotutleie, fiske og natur.
 
  • Gilla
Reaktioner: KM

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Grännäs camping i Valdemarsvik är trevlig. Lugnt och tyst samt med fin badplats i direkt anslutning till campingen.
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
308
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
En liten helmysig barnvänlig camping invid en badsjö, kom vi till när vi
hade varit på Astrid Lindgrens värld. Spillhammars camping i Mariannelund!
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Vättervik i Vadstena är en trevlig camping som passar barnfamiljer. Finns ganska många utflyktsmål på lagom avstånd.
 

61lilwil

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Sala
HBK-Nr
16762
Medlemskap
2024
Nossens camping i vimmerby... mysig och barnvänlig, nära Astrid Lindgrens Värld.
 
Toppen