• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring gasol

F

F.d. 55109

Guest
Hej, jag söker efter en förvaringsbehållare eller låda till en gasolflaska som ska placeras utanpå, på ena bakdörren, i min VW LT31. Jag hittar nästan ingenting, och det jag hittar är för stort. Den får helst inte vara bredare än 60 cm.

Mvh Erik
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Med 60 cm begrensning så blir det boks for 1 stk 10 eller 11 kg tub. Når en finner en slik så er den gjerne 45 - 50 cm bred, men de er ikke lette å finne. Mulig du kan finne et oppheng for en tub og lage en lett boks til å ha utenpå det hele. Skåp for 2 blir minst 70 cm brede. Tenk og på at en PK10 veier drøyt 15 kg og PA11 ca 17, P11 rundt 20 kg. Så oppheng må være kraftig og godt festet. Utenpå en festet tub kan en benytte et sydd trekk for å spare vekt.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Knut har en poäng här, se upp med vikten, bakdörrarna på en plåtis är inte konstruerade för hög extra vikt.
Har själv sett vad 2st cyklar bak på en plåtis kan ställa till med p.g.a den ökade vikten.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En sak er en stige - denne benyttes ikke under fart og kan tåle belastning på 100 kg. Noe helt annet er en kloss på 20 kg som sitter bak og studser, kan fort bli som et par hundre kg på stigen.
 
F

F.d. 55109

Guest
Jag förstår! Ska se över mina alternativ. Dock sitter det en låda där bak nu som är i riktigt dåligt skick. Tack för svaren!
 
Toppen