• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Försäkring

birthe22

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19875
Hej. Vi har tecknat försäkring i TRE KRONOR SWEDBANK. Verkar inte vara något vanligt alternativ....Någon som har erfarenhet av detta bolag. Mvh Birthe
 

gundj

FD HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Linköping
HBK-Nr
19657
Sv: Försäkring

Tecknade du försäkring först och frågar sedan om någon vet om den är bra?
Är det inte bättre att göra tvärt om?
 

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Sv: Försäkring

Har använt dagen till att hitta en billigare försäkring som är bra. Har Trygg Hansa och betalar en helförsäkring 4639:- Åker CI auto roller 15 2001:a
10000km. Kollade " dina försäkringar " precis samma försäkrings omfattning
3297.- en skillnad på 1342:- mycket pengar för en pensionär
 

Bruno2015

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Malmö
HBK-Nr
24414
Sv: Försäkring

Hej. Jag vill att alla som har en lite äldre husbil ska tänka på att när dom väljer försäkringsbolag så ska man inte välja Folksam helförsäkring. Jag har en bil från 2003 som jag köpt i våras och när vi senast använde bilen så regna och blåste markisen sönder under natten. Detta anmälde jag till Folksam och fick ett skadenummer och information att självrisken är 3000kr.
Det jag skulle göra var att köra och visa bilen hos en av dom bestämd husbilsfirma, och där efter skulle jag få ett besked.
Beskedet jag fick från husbilsfirman var att det blir åldersavdrag med 80% + 3000kr i självrisk vilket blir dyrare än om jag betalar markisen direkt till firman. Jag kan förstå att ett visst ålderavdrag men 80%? bilen har bara rullat 7000mil och markisen var i ett jättefint skick. Folksam gör bedömning utefter hur gammal bilen är eller om jag inte kan visa med kvitto att markisen är bytt, man tar inte hänsyn till dom bilder som man fick skickad till sig av husbilsfirman. Man bedömer bara efter det man tjänar mest på utan att ta hänsyn om att få en nöjd kund.

Kul och höra om andra har några liknande erfarenheter och kanske kan informera om ett mer kundvänligt försäkringsbolag.

/Gerry
 
Toppen