• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

R

rymer

Guest
Kontaktade mitt försäkringsbolag angående olika försäkringar , fick då svar på
en fråga som jag funderat på ! självrisk på glas står det 35% av skadekostnaden
lägst 1.500 kr ,står det i Försäkringsbesked ! men hon jag pratade med som jobbade
i Uddevalla sa at hon hade tagit reda på att man inte skall betala mer än det du har
i vagnskada ! så har du 4.000 skall du betala det har du 3.000 betalar du det och
inget mer ! det är bra att veta men då måste man ha helförsäkring har man halv
då gäller det inte, det finns nog dom som har betalat för mycke för en frammruta
dom är nog ganska dyr jag har en Hymer helintrigrad
Ha nu ett gott slut på detta året hoppas på ett fint husbilsår
 

RULLAN

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022
Sv: Försäkring

Jag tror att Caravan Clubb har bland de lägre självriskerna för vindrutor. 1500:-!! Hade tills nyligen en helintegrerad husbil, därför valde jag CC.
 
F

F.d. 819

Guest
Sv: Försäkring

Hej, jag tillhör en mogen ungdom, har köpt en husbil, kan inget om bilar och mindre om husbilar.
Bilen är avställd nu, funderar på försäkringsbolag - hittar inte försäkring på CC, kan du hjälpa mig med webbadress till CC.tack på förhand
Bea
 

Stefan59

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Sv: Försäkring

Var in på Caravan Club och fick ett pris på försäkring till vår Globebus T1 2007 som var 5810 kt. Betalar för samma försäkring 4044 kr hos Länsförsäkringar så då blir man lite överaskad.

Stefan
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Försäkring

vi har Trygg hansa och 1500kr i självrisk för glas. Känns rätt skönt med tanke på den stora framrutan i hymern.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Försäkring

Ring CC-försäkring så får du ett bättre pris än vad som ges på webben !
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: Försäkring

Hej! Det går att ta en Självriskelimineringsförsäkring. Det har vi gjort på vår personbil.Vi har bytt vindruta på den två gånger.Rutan är på 1,5m² ,och sist kostade det 2300:- i självrisk.Glasmästaren hjälpte oss att skaffa en självriskelemineringsförsäkring i Solid Försäkringar.Pris 397:-/år.Tel.013-131313.
E-mail: kunder@solidab.se

Mvh. Avo o Laila
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Försäkring

När vi nu är inne på försäkringsbolag så har jag sista månaden 2 trevliga erfarenheter av mitt bolag Trygg Hansa.
Först och främst, så har de 1500:-självrisk på glas, thats it!
Jag fick plötsligt en extraräkning på knappt 400:- fast jag förbetalat till o med maj 2009.
Kontaktade dom och undrade vad det var.
Fick svar att det var på grund av en flyttningsanmälan.
Killen frågade på kundtjänst om jag bytt postnummer.
Nej sa jag, jag flyttade tvärs över gatan!
Då skall du inte ha nån höjning sa han och lovade fixa det!
2 dar senare kom en bekräftelse att det var fixat.

I somras fick jag stopp på bilen vid Hallandsåsen och fick ha bärgare för att transportera den till Mercedes i Helsingborg för de var de närmaste med höga portar.
Betalade självrisken 1500:- till bärgaren.
Härom dagen kom en räkning på 1213:- från bärgaren som försäkringsbolaget minskat ersättningen med, med motiveringen att vi inte hade transporterat bilen till närmaste verkstad.
Efter ett samtal med Trygg Hansa så fick jag en halvtimme senare besked att de betalat räkningen till bärgningsfirman.
Sånt kallar jag kanonservice och omsorg om sina kunder!
 
F

F.d. 7072

Guest
Sv: Försäkring

Trygg-Hansas Husbilsförsäkring visade sig inte innehålla maskinskada. Vi valde Trygg-Hansa efterom
vi hade alla våra försäkringar där Vi hade tagit offert även från Caravan Club och nu när vi kollade
i efterhand så ingår maskinskada i Caravan Clubs försäkring Det var bara att betala maskinskadan själv .Vill Ni ha maskinskada med i försäkringen så kolla er Trygg-Hansaförsäkring Vi fick besked från deras ledning att maskinskada nog borde ingå och de skulle utreda detta
Synd för vi har i övrigt bara positiva erfarenheter av Trygg Hansa Vi kunde inte drömma om att när
vi tecknade helförsäkring för husbilen att maskinskada inte ingår De säger att ingen husbil försäkrad i
Trygg-Hansa har maskinskadeförsäkring
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring

Vi fick av glasmästaren en självriskelimineringsförsäkring på Solid när vi bytte ruta på husbilen. Vi betalade ytterligare 1 år men när vi sedan anmälde att vi bytt bil fick vi besked om att försäkringen inte gäller på husbilar.:swoon:
 
F

F.d. 29831

Guest
Sv: Försäkring

Vi hade tidigare Trygg-Hansa med bra rabatt genom facket. Bytte under 2007 till If som hade lägre premier på flera av våra försäkringar. När vi köpte husbil vid midsommar i år tog vi försäkringen genom If utan att kontrollera andra bolag. Efter några månader fick vi tips om Caravan Clubs försäkring och ringde dom. Husbilsförsäkringen var drygt 2000 kr billigare där! Och dessutom med bättre villkor, bl.a. lägre självrisk på glas. Nu har vi flyttat alla våra sakförsäkringar till Caravan Club.
En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskas alla HBK-medlemmar!
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Försäkring

Jag har också haft Solids glasförsäkring (ersätter självrisken i den normala husbilsförsäkringen), efter att vi fick vindrutan spräckt första gången.

De ersatte därefter självrisken 2 gånger vid 2(!) efterföljande vindruteskador med samma bil. Mycket bra!

Men efter att vi bytte bil, kunde man inte flytta försäkringen över. Den erbjuds efter den första skadan för varje bil; berättade de åt oss.

hälsning
jyrki
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring

Hej!Jag betalar 6006:-/helår på Trygg Hansa och tyckte detta var dyrt.Sökte ny i CC och IF samt SCR men ingen av dom bolagen var billigare med samma villkor.
Anders.
 
Toppen