• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 52951

Guest
Har tagit del av många inlägg om utlandsvistelser som inspirerat oss. Nu ska vi också åka ut för en längre tid och har då funderat över hur vi löser försäkringsfrågan efter 45 dagar. Tänker speciellt på ev hemstransport vid sjukdom som lär kosta "skjortan". Hur hanterar ni vana resenärer detta ?

Tacksam för återkoppling

:) Bubbisen
 
O

Oskar-543

Guest
Sv: Försäkring

Hej!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi har i flere år brugt Nord Reseskydd
de er billige og gode


Erik:spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:
Y

Yjons

Guest
Sv: Försäkring

Kontakta bolaget där du har din hemförsäkring. Ni anger när ni lämnar Sverige och när ni kommer hem. Utifrån detta räknar bolaget ut merkostnaden för hur länge ni är borta. Så har vi gjort i tio års tid vilket fungerat alldeles utmärkt. Otroligt viktigt att se till att ha sitt försäkringsskydd ordnat vilket man alltså gör via sitt hemförsäkringsbolag. Skäl är kanske att kontrollera vad som ingår i hemförsäkringen eftersom förmodligen olika bolag har olika villkor. När det gäller fordonet har jag tecknat en "väghjälp" via motormännen vilket möjligen underlättar om något skulle inträffa med bilen. I övrigt behöver man nog inte tänka på fordonsförsäkringen om man nu inte tänker resa till väldigt exotiska platser. Det viktigaste är dock att man kontaktar sitt hemförsäkringsbolag. Jag har kommit i kontakt med personer som av olika skäl fått t ex transporteras hem vilket skulle varit förödande om inte hemförsäkringen varit gällande.
Yngve
 

Brittmarie & Sune

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Svedala
HBK-Nr
648
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring

En bra förstärkning av bilförsäkringen är M-väghjälp.
Som tur är hade vi denna tilläggsförsäkring vid vår höstresa i fjol. Vi råkade ut för två lagerhaverier på samma framhjul ( se mitt inägg under "sköt om----. Hjullager").
Vid första haveriet utanför Kassel ringde vi M-väghjälp. En timme senare står en bärgare på plats som tar oss till en verkstad som tar in bilen med förtur. Dessvärre gjorde verkstaden ett dåligt jobb. Det nya lagret skar efter bara 20 mil. Nytt samtal med M-väghjälp. Återigen står en bärgare på plats inom en timme och tar oss till en FIAT-verkstad i Bühl. Den tar också in oss med förtur. Under väntan på reparationerna håller SOS-international i Köpenhamn kontakt med både rsp verkstad och oss och förmedlar löpande den information som finns.
Fenomenal organisation, vi kör inte utan M-väghjälp men kom ihåg att ha en bra försäkring i botten. M-väghjälp hjälper verkligen till men den täcker bara självrisken för "bottenförsäkringen".
Sune
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen