Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Kanske inte svaret du vill ha, men det finns inget bästa försäkringsbolag, det beror på dina egna önskemål, pris, villkor, bostadsort, biltyp m.m.Hej
Är det någon som åker utomlands med husbilen och är försäkrad i Trygg Hansa?
Behöver ni teckna extra försäkring?
Vilket försäkrings bolag är bäst?
Gäller det husbilsförsäkringen så är det ofta 180 dagar, om det finns en gräns, hemförsäkringen är kortare ofta 45-60 dagar.Tack för svaren, varit i kontakt med lite olika bolag det jag är mest intresserad av är försäkringen hur många dagar man kan vara ute utomlands
Ofta 180dagar, jag vet bara två bolag? Men man kan ju köpa till extra dagar, pris beror på ålder är man lite yngre kanske det lönar sig?Gäller det husbilsförsäkringen så är det ofta 180 dagar, om det finns en gräns, hemförsäkringen är kortare ofta 45-60 dagar.
Du har rätt, det gäller ju egentligen hemförsäkringen.Pratar "vi" om hemförsäkring eller husbilsförsäkring?
Det är väl normalt att det är hemförsäkringen som innehåller reseförsäkringen, och genom försäkringsavtal för husbil med klubben förlängs det skyddet? Så utan hemförsäkringen, inget reseskydd?Jag tolkar TS som det gäller husbilsförsäkringen, då är det normalt inga problem med antal dagar.
Man måste veta mera om vad det egentligen är som du/ ni... tänker göra? Stanna länge utomlands? Inom EU? Längre än ca 180 dagar? Hur löser ni reseskyddet vid allvarlig sjukdom?det gäller husbilsförsäkring