Vi har Folksam för husbil 3 andra bilar villa /hem försäkring.
Fick nu en höjning på husbilen från 9900:- till 15700:- ca. Jag ringde in och påtalade att jag var inte så intresserad av att ha Folksam som försäkringsbolag längre, blev kopplad till kundvårdsgruppen efter att vi pratat om hur illa det är med deras prissättning samt att jag tyckte att dom får skylla sig själva när dom kört med dumheterna att alla i medlemmar ska dela lika. Jag tycker att dom ska differentiera husbilspremierna, dom husbilar med mycket höga reservdelspriser dom skall betala mycket högre premie. Om en lykta kostar upp mot 35000:- kronor på en bil och
ca: 2000 på en annan så måste man se över det hela. I slutändan kanske återförsäljare och verkstäder ser över prissättningen då kanske. vissa kunder avstår från att köpa dessa bilar. Idag vet dom att man behöver inte bry sig det är bara att ta betalt. Nog om det.
Efter detta samtal så blev jag erbjuden 15% på husbilspremien och 10 % ytterligare på övriga försäkringar.
Men dom är fortfarande dyr hos Kabria kostar husbilen 5700:- med en självrisk på 2500:- hos Folksam är min självrisk 6000:-.
Det kan jämna ut sig beroende på hur mycket husbilen är påställd.