• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring när man ska bila utomlands

AnnMari & Affe

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1698
Medlemskap
2024
Ett litet tips....
Vi var i Egypten i September och var med om en bussolycka, som tur var hade vi tecknat en reseförsäkring och fick hela vår resa betald tillbaka av Europeiska reseförsäkringar.

Jag gick in på deras hemsida där det står " Kör du egen eller hyrd bil under max 45 dgr kan man teckna en Europeiska semesterförsäkring bil. Försäkringen är ett komplement till din hem och bilförsäkring och täpper igen de luckor som dessa försäkringar har. Man får den bästa hjälpen på plats om ngt oförutsett skulle häna under resan. Du får pengar direkt i handen , allt utan självrisk och karensdagar"
Gå gärna in på deras sida och läs om den försäkringen, den verkar ganska vettig :rolleyes:

Ann-Mari
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring när man ska bila utomlands

Vanligtvis behövs inget extra (förutom hemförsäkring) då man är ute mindre än 45 dagar. Men läs på vad just din hemförsäkring och bilförsäkring gäller.

Bästa hälsningar

Håkan
 
B

Boxer

Guest
Sv: Försäkring när man ska bila utomlands

Jag råkade ut för ett motorras på min motorcykel i Holland för några år sen.
Genom SOS International i Damnark fick jag både min hemresa och motorcykeln hemkörd på mitt ordinarie försäkringsbolags bekostnad utan något som helst krångel.
Jag har intrycket att det säljs försäkringar för sådant som vi redan är försäkrade för.
Jämför med elektronikkedjornas försäkringsskojerier.
 
Toppen