• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förlängd reseförsäkring med Gouda

B

Britt-Marie & Willy

Guest
Hej, någon som har erfarenhet av skador med Gouda försäkringsbolag? Funderar på att skaffa en försäkring med dom men tycker mig minnas att någon haft problem?!
 

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: Förlängd reseförsäkring med Gouda

Låter helt främmande för oss. Har aldrig hört om.
Arne och Elvy
 
B

Britt-Marie & Willy

Guest
Sv: Förlängd reseförsäkring med Gouda

Tack för ditt tips, det var ju verkligen blandade erfarenheter! Kändes dock mest positivt tycker jag. Eftersom det är det billigaste alternativet så blir det nog Gouda. Förhoppningsvis ska det ju inte hända något när man är borta.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Förlängd reseförsäkring med Gouda

Tack för ditt tips, det var ju verkligen blandade erfarenheter! Kändes dock mest positivt tycker jag. Eftersom det är det billigaste alternativet så blir det nog Gouda. Förhoppningsvis ska det ju inte hända något när man är borta.


Hej på er !

Vi kan varmt rekommendera Gouda, som vi använt oss av de senaste 2 vintrarna vid våra övervintringar i Spanien under totalt 8 månader (inkl. resorna med husbil från Sverige tor).

Jag (Bosse) drabbades av exemliknande utslag i ansiktet och på ryggen och besökte därför en norsk läkare på hans privatmottagning i Albir (strax norr om Benidorm) vid 3 olika tillfällen.

Kostnaderna för dessa besök inkl. mediciner köpta på ett apotek uppgick till totalt 550 Euro.

Vid hemkomsten till vår bostad i Sverige skickade vi in en skadeanmälan och bifogade samtliga kvitton. En dryg vecka därefter hade det "ramlat in" motsvarande 550 Euro i svenska kronor på mitt bankkonto.

Inga frågor och inget tjafs från Goudas sida - detta ärende skötte dom EXEMPLARISKT !!!

Som ni förstår, så kan vi inte annat än rekommendera detta försäkringsbolag som är mycket stora på denna typ av reseförsäkringar.

Gå in på:
Gouda Reseförsäkring │ Startsida

Tryck på "Köp Försäkring" högst upp på sidan och då kommer sidan "Beräkna premie och beställ" upp.
Tryck sedan på Välj
Där väljer du Reseförsäkring Europa
Fyll i avresedatum från Sverige
Fyll i hemkomstdatum till Sverige
Tryck sedan på "luckan" Alternativ
Välj Försäkring från dag 46 (de första 45 dagarna tar ju din hemförsäkring hand om)
Fyll i antal personer = 2 om ni är 2 som ska ut och resa
Tryck på "Vill du välja bort" Egendom - tryck Ja (ditt ordinarie försäkringsbolag tar ju hand om den "detaljen"
Tryck på Beräkna Premie

För vår del landar kostnaden för 8 månader på lite drygt 9.000:- för 2 personer - vi lämnar Sverige i slutet av augusti.

Bosses och Gerds husbilsresor
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Förlängd reseförsäkring med Gouda

Välj bort egendom? Vilket skydd har du för egendomen i husbilen den 50 dagen?
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Förlängd reseförsäkring med Gouda

Välj bort egendom? Vilket skydd har du för egendomen i husbilen den 50 dagen?


Ganska ointressant av den anledningen att om ett inbrott skulle ske, så är det mesta av det som finns i husbilen "begagnade" kläder, skor, sängkläder, husgeråd och ev. nån lap top eller "padda".

Den ersättning du skulle få för dylika prylar är så minimal, så den extra kostnaden premiemässigt (om man väljer "ja" i denna "lucka") motiverar inte den högre premien !

Det som är intressant och mycket VIKTIGT är att vara så försäkrad så att transport med ett ambulansplan alltid kan komma i fråga om det värsta skulle inträffa - kostnaden för en hemtransport med ambulansflyg från Spanien till Sverige ligger på cirka 250.000-300.000 kronor !!!

Bosses och Gerds husbilsresor
 
F

F.d. 30617

Guest
Sv: Förlängd reseförsäkring med Gouda

Hej.
Jag har bar bra erfarenhet av Gouda. Min fru blev sjuk och avled i Spanien. Gouda var mycket hjälpsamma hela tiden, ordnade hem trnsport av henne, ersatte resekostnader för för vår son för att hjälpa mig med hemresan per bil och jag fick till och med tillbaka avgiften för de dagar jag inte utnyttjade försäkringen.
Jag kommer utan tvekan att att använda dem igen.
 
Toppen