• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbereda Apple TV 4K generation 5 för 12 v drift

curriepm

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30759
Medlemskap
2024
Hej på er alla!
Jag har gjort en liten beskrivning för hur jag gjorde om min apple tv dosa 4K 5 gen till 12 V drift och fortfarande behöll 230 V driften.
Man kan köpa kretskort på e-bay för att göra om den till 12 V, men då funkar inte 230 V.

För att detta skall lagga så lite som möjligt använder jag nätverkskabel till apple tv från min Teltonika 4G router, som också den går på 12 V.
Allt för att slippa vara beroende av 230 V.

Hoppas någon av får nytta av detta.
 

Bilagor

  • Förbereda Apple TV 4K generation 5 för 12 v drift.pdf
    356,1 KB · Visningar: 450

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Hej på er alla!
Jag har gjort en liten beskrivning för hur jag gjorde om min apple tv dosa 4K 5 gen till 12 V drift och fortfarande behöll 230 V driften.
Man kan köpa kretskort på e-bay för att göra om den till 12 V, men då funkar inte 230 V.

För att detta skall lagga så lite som möjligt använder jag nätverkskabel till apple tv från min Teltonika 4G router, som också den går på 12 V.
Allt för att slippa vara beroende av 230 V.

Hoppas någon av får nytta av detta.
Tack för din tydliga beskrivning!
 

curriepm

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30759
Medlemskap
2024
Ett varningens finger, blanda inte ihop plus och minus. Jag var själv väldigt noggrann med detta men när jag skulle koppla in den i bilen så fick jag hjärnsläpp vad som var plus och minus i cigarett tändaruttaget och satte detta givetvis fel. Det var bara att åka och köpa en ny apple tv dosa efter det misstaget.. :wideeyed:
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Ett varningens finger, blanda inte ihop plus och minus. Jag var själv väldigt noggrann med detta men när jag skulle koppla in den i bilen så fick jag hjärnsläpp vad som var plus och minus i cigarett tändaruttaget och satte detta givetvis fel. Det var bara att åka och köpa en ny apple tv dosa efter det misstaget.. :wideeyed:
Det är sånt som händer och som man får räkna med när man håller på och ”pillar” på egen hand.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Ett varningens finger, blanda inte ihop plus och minus. Jag var själv väldigt noggrann med detta men när jag skulle koppla in den i bilen så fick jag hjärnsläpp vad som var plus och minus i cigarett tändaruttaget och satte detta givetvis fel. Det var bara att åka och köpa en ny apple tv dosa efter det misstaget.. :wideeyed:
Trist! En multimeter till hands är alltid bra, även när man tror man är säker.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Hej på er alla!
Jag har gjort en liten beskrivning för hur jag gjorde om min apple tv dosa 4K 5 gen till 12 V drift och fortfarande behöll 230 V driften.
Man kan köpa kretskort på e-bay för att göra om den till 12 V, men då funkar inte 230 V.

För att detta skall lagga så lite som möjligt använder jag nätverkskabel till apple tv från min Teltonika 4G router, som också den går på 12 V.
Allt för att slippa vara beroende av 230 V.

Hoppas någon av får nytta av detta.
Har nu följt din instruktion och gjort likadant. Det fungerar!
 
Toppen