• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förarstolen

hons.i

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1414
Medlemskap
2024
Hej någon som byggt om förarstolen på en MB Sprinter.Min fru har svårt att nå pedalen,å jag tänkte sänka stolen lite.någon som provat detta.mvh hans.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Hade samma problem med förarstolen. Tog bort snurrplattan vilket sänkte stolen ca 3cm vilket räckte. Till Fiat finns andra lägre underreden på eftermarknaden. Kolla i de stora tyska campingvaruhusen om det finns där till Mercedes. Tex. Reimo.de
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Känner igen detta. Vi tittade en gång på Francia byggd på MB, men jag envisades att frugan skulle kolla körställningen. Hon nådde inte ner, så det blev inget köp där. Vilket var tur, då en koll visade att den var importerad från Tyskland & reggad med 160 kg kvar mellan tjänstevikt & totalvikt. Sen var vi på ett annat ställe där blev det köp av en Pilot på MB chassie & där nådde hon ner. Samma generation av MB sprinter var det också. Frakian hade IRIS stolar vilket är hög kvalitet, men jag tror det var dom som ställde till det!
 
Toppen