• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Fönstervev

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Jag ska byta fönstervev höger sida på vår Ducato- 91 halvintegrerad. Men hur får man ut den ? Måste jag ta bort hela fönsterkarmen och fönster ? Nu har jag ägnat några timmar med att hitta rätt vinklar för att få ur den men inte. Nästa steg är att ta bort hela karmen. Men först lite fika :)
Kjelle
 

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Själva veven sitter på splines, och brukar vara låsta med en fjädrande ring. Tryck in innerklädseln hårt vid veven så ser du ringen. Kanske behöver du vrida lite på veven för att hitta öppningen. Hälsningar Göran Hellman.
Det kanske inte framgick att det är alltså hela mekanism
Själva veven sitter på splines, och brukar vara låsta med en fjädrande ring. Tryck in innerklädseln hårt vid veven så ser du ringen. Kanske behöver du vrida lite på veven för att hitta öppningen. Hälsningar Göran Hellman.
Jag har kommit så långt att allt är borta. Nu är det bara hela paketet med vev och spiralfjädrar som skall tricksas ut.
 
Toppen