• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Färskvatten läcker

Pistmaskinen

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
28916
Medlemskap
2021
Min husbil läcker färskvatten när jag startar kranen till handfatet.
Om jag inte öppnar kranen så är det inget läckage.
Så fort jag satte på kranen började läcka ut genom ett tapprör undertill bilen
Det kommer vatten ur kranen men det läcker ut undertill tills vattnet är slut.
Vad kan det beror på?
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Inte i tanken Den sitter nära trumavärmaren. Har ingen plåtis men den ska finnas där den blå uppe ska vrida samt en blå knapp på gaveln ska tryckas in
Leffe
 

Pistmaskinen

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
28916
Medlemskap
2021
Nu har jag fyllt med en del vatten igen. När jag fyllde rann det direkt ut men då fick vi vrida på vredet och tryckte in knappen. Nu är knappen inne och vredet står som på bilden du, Leffe, skickat.
nu åker vi en sväng och öppnar inga kranar förrän vi har det varmare i bussen och hoppas att allt funkar.
Återkommer men tack så länge.
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej Har du nyligen köpt plåtisen ? Då kan det vara så att vatten stått i kranen o frysit så kranen har spruckit ! Är det så så hade jag kört till den jag köpt den av så han får fixa det ! Ps det är viktigt att suga ut allt vatten i kranar o aavlopp tvättställ o. s. v Låta kranarna stå lite öppnade med säkringen till dessa är borttagen !
Leffe
 

Pistmaskinen

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
28916
Medlemskap
2021
Hej igen. Det var den blå pluggen undertill som hoppat ur. Fick trycka in den igen ordentligt. Blev bara tvungen och kolla hur det såg ut under diskbänken och där var den röda på väg ut. Märkligt att de kan poppa ut så men man får väl kolla dem med jämna mellanrum. Tack igen för all hjälp.
 
Toppen