• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Jag kollade min husbilsförsäkring idag på grund av att det var huvudförfalludagen och då har Folksam höjt priset till över 8000 kr så jag kollade runt lite och jag fastnade för Dina som var 3000 kr billigare för samma förutsättningar utom reseförsäkring som Folksam är bäst med 185 dgr men vi skall inte iväg någon längre tid så det blev en nyteckning på Dina hoppas det funkar.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
vagnskada gäller bara 6 mån på dina så är du kvar utomlands efter 6 mån har du ingen vagnskada om du nu har helförsäkring vill säga ? det kan vara lurigt om man har nyare bil och är utomlands !
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Dina är lite "hemliga" med sina självrisker. Svårt att hitta på deras hemsida så jag skrev och frågade. Glasförsäkringen fińns anledning att se upp med! Se svar nedan

Självriskerna är

Glas 35% av kostnaden
Bärgning 1200 kr
Maskin 3000 kr
Brand 2000 kr
Stöld 2000 kr
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Tidningens uppgifter för Länsförsäkringar får man dock kolla upp eftersom de egentligen består av 23 olika länsbolag med olika premier och villkor
 

Rotax

HBK Medlem
Inlägg
202
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Jag kollade min husbilsförsäkring idag på grund av att det var huvudförfalludagen och då har Folksam höjt priset till över 8000 kr så jag kollade runt lite och jag fastnade för Dina som var 3000 kr billigare för samma förutsättningar utom reseförsäkring som Folksam är bäst med 185 dgr men vi skall inte iväg någon längre tid så det blev en nyteckning på Dina hoppas det funkar.
Var i samma situation som Dej förra året kontaktade Tre Kronor som var mycket billigare, men det visades sig att försäkringen inte gick att ställa av. Så nu betalar jag 465SEK per månad om bilen är påställd eller ej.
 

Omaha54

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17331
Medlemskap
2024
Någon som har hittat ett försäkringsbolag som tillåter uthyrning utan konstiga villkor och oskäliga självrisker ?
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Någon som har hittat ett försäkringsbolag som tillåter uthyrning utan konstiga villkor och oskäliga självrisker ?
Vore bra att veta även för oss som inte hyr ut. Det blir ju en klart ökad risk som åtminstone inte jag vill vara med att dela på. Gäller alltså att välja annat bolag
 
Toppen