• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

F

F.d. 29620

Guest
Jag, jag planerar som sagt bila genom Europa i 1-2 år i en ombyggd Mercedes Sprinter. Vilken typ av försäkring skulle passa? Vad är det bästa, att regga om till husbil eller låta den vara personbil? Den kommer att stå på mitt företag.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

hej tror nog att det är en fråga för ditt försäkringsbolag där du har den försäkrad ? och är du sen intreserad av personförs kan du ju höra vad de säger om det ? annars finns det ju mängder med aktörer på marknaden som vill ha dina pengar ?:)
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

Om du blir medlem i Husbilsklubben kan du ta din hemförsäkring och bilförsäkring i Folksam. Då får du resskydd 180 dagar och kan sen förlänga det. Priset jag fick var ca 1400 kr/månad. Problemet blir kanske bilen för där får du längst ha den utomlands ett år. Fråga försäkringsbolaget hur du löser det.
 
F

F.d. 29620

Guest
Sv: Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

hej tror nog att det är en fråga för ditt försäkringsbolag där du har den försäkrad ? och är du sen intreserad av personförs kan du ju höra vad de säger om det ? annars finns det ju mängder med aktörer på marknaden som vill ha dina pengar ?:)

Om du blir medlem i Husbilsklubben kan du ta din hemförsäkring och bilförsäkring i Folksam. Då får du resskydd 180 dagar och kan sen förlänga det. Priset jag fick var ca 1400 kr/månad. Problemet blir kanske bilen för där får du längst ha den utomlands ett år. Fråga försäkringsbolaget hur du löser det.

Just precis, tackar! Tänkte bara höra här först! Personförsäkring och bilen får man nog bäst pris omman kör på samma ja, jag ska höra med min killen på Folksam. Tack för tipsen!

Jag fudnerar på hur tex yrkeschaufförer/långtradarchaffisar gör?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

de är ju försäkrade genom sin arbetsgivare om de kör för ett seriöst åkeri ! är du egen åkare och seriös så ser du nog till att ditt ekipage och du själv är försäkrat på ett korrekt sätt som passar dig ! försäkringar är som kalsonger högst personliga !:)
 
F

F.d. 29620

Guest
Sv: Försäkring när man reser i Europa i plåtis i 2 år?

de är ju försäkrade genom sin arbetsgivare om de kör för ett seriöst åkeri ! är du egen åkare och seriös så ser du nog till att ditt ekipage och du själv är försäkrat på ett korrekt sätt som passar dig ! försäkringar är som kalsonger högst personliga !:)

hehe, precis! Jag vill ju vara så fullgott försäkrad som det går, utan att gå back på kuppen!
 
Toppen