• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett Typisk myndighetsförfarande..

Status
Stängd för vidare inlägg.

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ibland vet jag inte om jag skall skratta eller gråta :twitcy: :msn_cry:
Jag har ett pågående ärende hos ARN, där jag skickade in ett usb stick med information till ärendet...
Då jag befinner mig i Grekland så emballerade jag det väl...
Ett kuvert av papp och Lidl's reklamblad runt usb sticket, för att det skulle vara svårt att känna innehållet genom kuvertet.....
Såg sen idag att ARN har registrerat innehållet....
Men till min stora förvåning så har ARN bara registrerat reklambladet från Lidl och alla 48 sidor :eek: :eek::eek::eek:..
Och någon information om innehållet på usb sticket finns inte registrerat :msn_wall::msn_wall::msn_wall:
Jag vet inte om sticket har försvunnit under transporten eller hos ARN ... Men hur tänker egentligen ARN när de registrera ett reklamblad från Lidl i Grekland :swoon::swoon::msn_wall::msn_wall::msn_wall:

Nu kan jag börja undra om ARN tar mitt ärende på allvar.. :rolleyes::rolleyes::msn_wall::msn_wall:

:msn_cry::msn_cry::msn_cry::msn_cry::msn_cry:
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tja, hur skulle du reagerat om de inte registrerat reklambladet om ditt ärende handlade om Lidl på ett eller annat sätt? Jag kan tänka mig att den som registrerar inkommande post knappast har en susning om vad varje enskilt ärende handlar om och därmed skulle kunna avgöra vad som skall registreras eller inte. Därmed inte sagt att registratorn gjort rätt beträffande minnesstickan om den nu fanns kvar i försändelsen när den kom till ARN.

Jag bifogar några Smilies och punkter: :wideeyed::wideeyed::wideeyed::msn_computter::msn_computter::wideeyed:....:(:(:(:(.....:wub:....:wub::eek::eek::eek:.....:eek::eek::cool::msn_email::msn_email::msn_email::msn_email::cool:o_O:twitcy::twitcy::twitcy::rolleyes::rolleyes::spinny::bye::bye::bye::bye::bye:......:msn_cry::msn_cry::p:wink::mad::mad::mad:.....:rolleyes:.....:msn_embarrassed::msn_embarrassed::msn_fingerscrossed::msn_sunglasses::msn_quest:.....:msn_quest::msn_quest::msn_weird:..:msn_weird::msn_weird:....:msn_wall::msn_wall::msn_wall::msn_wall:....:msn_teeth::msn_teeth::msn_teeth::msn_cry::msn_cry::msn_teeth::msn_question::msn_question::msn_question::msn_question::msn_party::msn_party::msn_sick::msn_sick::msn_thumbdown:....:msn_thumbdown:.....:msn_thumbdown:....:msn_thumbdown::msn_laugh::msn_laugh:....:msn_email::msn_email::msn_email::msn_email:....

//Michael, medlem
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tja, hur skulle du reagerat om de inte registrerat reklambladet om ditt ärende handlade om Lidl på ett eller annat sätt? Jag kan tänka mig att den som registrerar inkommande post knappast har en susning om vad varje enskilt ärende handlar om och därmed skulle kunna avgöra vad som skall registreras eller inte. Därmed inte sagt att registratorn gjort rätt beträffande minnesstickan om den nu fanns kvar i försändelsen när den kom till ARN.

Jag bifogar några Smilies och punkter: :wideeyed::wideeyed::wideeyed::msn_computter::msn_computter::wideeyed:....:(:(:(:(.....:wub:....:wub::eek::eek::eek:.....:eek::eek::cool::msn_email::msn_email::msn_email::msn_email::cool:o_O:twitcy::twitcy::twitcy::rolleyes::rolleyes::spinny::bye::bye::bye::bye::bye:......:msn_cry::msn_cry::p:wink::mad::mad::mad:.....:rolleyes:.....:msn_embarrassed::msn_embarrassed::msn_fingerscrossed::msn_sunglasses::msn_quest:.....:msn_quest::msn_quest::msn_weird:..:msn_weird::msn_weird:....:msn_wall::msn_wall::msn_wall::msn_wall:....:msn_teeth::msn_teeth::msn_teeth::msn_cry::msn_cry::msn_teeth::msn_question::msn_question::msn_question::msn_question::msn_party::msn_party::msn_sick::msn_sick::msn_thumbdown:....:msn_thumbdown:.....:msn_thumbdown:....:msn_thumbdown::msn_laugh::msn_laugh:....:msn_email::msn_email::msn_email::msn_email:....

//Michael, medlem
???... Mitt ärende handlar definitivt inte om Lidl.... Vad fick dig att tro det??
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Om du läser vad jag skrev så ser du att jag skrev "om ditt ärende handlade om Lidl...". Hur skall registratorn veta vad du har för ärende hos ARN? Det är knappast registratorns jobb att avgöra vad som skall registreras eller inte i varje enskilt ärende och inkommande försändelse.

//Michael, medlem
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har ingen information om vad som finns/fanns på minnesstickan, så det är kanske inte tillämpligt i ditt fall, men skulle det inte gå att skicka in materialet via nätet? Jag läste detta på ARNs hemsida:

"Via webbanmälningsformulären eller via Följ ärendet​

Du kan ladda upp högst 10 MB per handling och totalt högst 50 MB.

  • Text: doc, docx, pdf, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, odp
  • Bild: jpg,png, tif, odg
  • Ljud/Video: Tas endast emot via mejl. Se nedan.

Via mejl till arn@arn.se Total storlek för alla uppladdade filer: 30 MB​

  • Text: doc, xls, pptx, pdf, docx, docm, xlsx, txt, rtf, msg, htm, html, odt, ods, odp, txt
  • Bild: gif, png, jpg, jpeg, bmp, tif, tiff, odg
  • Ljud/Video: mp3, wav, mp4, m4a, mov, avi"
//Michael, medlem
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Om du läser vad jag skrev så ser du att jag skrev "om ditt ärende handlade om Lidl...". Hur skall registratorn veta vad du har för ärende hos ARN? Det är knappast registratorns jobb att avgöra vad som skall registreras eller inte i varje enskilt ärende och inkommande försändelse.

//Michael, medlem
Om du hade läst vad jag skrev... Att jag använde Lidl's reklamblad som emballage.... Så hade du ju sluppit skriva den meningen...
Visst vet inte registratorn vad ett ärende kan handla om.... Men när det dyker upp ett grekisk reklamblad hos ARN, då tycker jag att "klockorna" borde ringt... Då ARN tar inte emot ärende som handlar om utländska företag/ärende... Det är ECC som du då skall vända dig till...
Sen kan man ju undra varför du nämner smilisar och punkter.... Om det inte är något positivt som jag inte förstår som du som admin vill säga/skriva... Eller försöker du göra narr av mig? :rolleyes: ;):blabla:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har ingen information om vad som finns/fanns på minnesstickan, så det är kanske inte tillämpligt i ditt fall, men skulle det inte gå att skicka in materialet via nätet? Jag läste detta på ARNs hemsida:

"Via webbanmälningsformulären eller via Följ ärendet​

Du kan ladda upp högst 10 MB per handling och totalt högst 50 MB.

  • Text: doc, docx, pdf, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, odp
  • Bild: jpg,png, tif, odg
  • Ljud/Video: Tas endast emot via mejl. Se nedan.

Via mejl till arn@arn.se Total storlek för alla uppladdade filer: 30 MB​

  • Text: doc, xls, pptx, pdf, docx, docm, xlsx, txt, rtf, msg, htm, html, odt, ods, odp, txt
  • Bild: gif, png, jpg, jpeg, bmp, tif, tiff, odg
  • Ljud/Video: mp3, wav, mp4, m4a, mov, avi"
//Michael, medlem
Tack för tipsen... Då det är videofilm på skadan. Så får/kan ARN inte ladda ner innehållet...
Jag har gjort som ARN bad mig göra... Vad mer kan jag göra....
Nästa gång skall jag köpa en Kalle anka tidning som emballage.... :twitcy:;)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Eller kanske ett kuvert med bubbelplast och eventuellt lite hushållspapper runt själva minnesstickan innan det stoppas ner i kuvertet? Jag skulle inte bli förvånad om ett bubbelplastkuvert är billigare än en Kalle Anka-tidning och dessutom mera ändamålsenligt.

//Michael, medlem
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Varför inte ta reda på vad muskatten fått för information från ARN innan alla lustiga kommentarer publiceras!? Det framgår ju av hans inlägg att han följt anvisningarna från ARN!

Kjell
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Varför inte ta reda på vad muskatten fått för information från ARN innan alla lustiga kommentarer publiceras!? Det framgår ju av hans inlägg att han följt anvisningarna från ARN!

Kjell
Kjell.. Det är ju fredag..:msn_drink::msn_party:..
Redan 2011 skrev jag ett inlägg att hbk skall se till så att alla medlemmar får ett tangentbord med inbyggd alko mätare...:rolleyes:;)
Sen hur man skall göra med läsförståelsen hos medlemmarna kanske är ett ämne till nästa årsmöte..:rolleyes:;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Verkligen?

Så här står det i inlägg #7: Ljud/Video: Tas endast emot via mejl.

Tror dessutom att ARN inte ens stoppar in ett USB-minne i en dator, med tanke på risken för smitta.

Pålle
Om ARN vet jag inget mer än vad de har bett mig göra... Däremot vet jag av egen erfarenhet att polisen tar emot usb-stick, de har en dator som står helt fristående från sammankoppling med nät/datorer.

Men att ARN och kanske våra andra myndigheter inte skulle ha den möjligheten....känns just nu overklig med tanke på all viktig information som behövs i de olika ärende...

PS pålle... Detta är ingen gissning när det gäller polisen.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Grekisk reklam - risken är att det är en bidragsanställd (av okänd härkomst) som sköter markservicen. Känns som att du får göra om proceduren och skicka en ny usb till ARN
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Verkligen?

Så här står det i inlägg #7: Ljud/Video: Tas endast emot via mejl.

Tror dessutom att ARN inte ens stoppar in ett USB-minne i en dator, med tanke på risken för smitta.

Pålle
Pålle... Varför skulle jag ljuga om detta... Berätta...
Med däremot bryter du Pålle emot hbk forumsreglerna när du ifrågasätter min information... Kan det bero på att du gillar skadeglädjen :rolleyes: ;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Grekisk reklam - risken är att det är en bidragsanställd (av okänd härkomst) som sköter markservicen. Känns som att du får göra om proceduren och skicka en ny usb till ARN
Tack... Jo jag har skickat ett "internt e-mail" till handläggaren, så får jag vänta och se vad hon svarar...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du kanske kan avhålla dig från att skriva ibland, trots avsaknaden av ett sådant tangentbord?

Pålle
Ha pålle...Då hoppar du ju bara på en annan stakars medlem.. ..

Men ibland slutar jag skriva.. . Men det hjälper ju inte, för du och de andra som blandar in hbk's forum i era helgnöjen försvinner ju inte bara för att jag avstår ifrån att skriva på forumet...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen