• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Epostprogram till Android

F

F.d. 55554

Guest
Efterlyser ett epost program till min Samsung platta, har testat flera olika inklusive Outlook,
alla plockar bort läst epost.
Hur F skall man komma ihåg gamla epost.:yes:

Söker att program som låter lästa email vara kvar, typ Windows Outlook till datorn.
Har gett upp hoppet att få Outlook att fungera så.
 
F

F.d. 55554

Guest
Ok, skall testa det, har det "bara"som Gmail, inget annat kopplat till den.

Jojje
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Min hustru har koblet sin e-post konto til sin Samsung Android platte, så hun kan hente sine emails, når vi er på tur. Så kan hun tage var på de vigtigste og få svaret mens vi er på tur.

Det er sat op sådan, at platten ikke sletter e-mails hos teleselskabet når hun henter e-mails på platten.

Det betyder så, at når hun kommer hjem, så henter hun alle emails en gang til fra teleselskabet til Outlook, som hun bruger i sin PC derhjemme. Og så har hun arkivet intakt.

Næste gang hun kobler platte op for at hente emails, så forsvinder de e-mails, der nu ligger på PC-en, fra platten, og der hentes kun de nye

Det er smart.
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Om du går in under inställningar på ditt e-postprogram i plattan/telefonen kan du välja att ingen E-post skall raderas från serven även om du tar bort meddelandet på plattan. Du kan göra olika inställningar på alla din e-post konton på olika medier. Så på datorn hemma kan du radera på serven när du tar bort ett meddelande på datorn. Men när du är på resande fot kan välja att låta det vara kvar och sedan ta bort det på din dator hemma eller spara ner om du vill ha det kvar.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kolla även så att du har IMAP protokollet i serverinställningarna i dina e-postprogram (alltså inte POP-3). Med IMAP ligger de kvar på e-postservern (underordnat de inställningar som nämns ovan). Med POP-3 laddas de ner till det e-postprogram "som hinner först". T ex servernamn imap.bahnhof.se på inkommande server.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
För står inte riktigt problemet. Har alltid haft outlook appen i min android telefon. Det du beskriver har aldrig förekommit. Bara att ladda ner ange eposten dit med lösenordet. Har även lagt till min gmail. Fungerar hur bra som helst
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
IMAP bör man alltid välja om man vill ha sin inkommande mail synkroniserad mellan de olika enheter man har, inklusive webmail. Även om man valt IMAP kan man ändå råka ut för att skickade mail inte synkroniseras, dvs de finns bara på den enhet varifrån man skickade mailet. Problemet har jag bl a sett om man har en mailadress hos telia.com . Det är alltid bra att kolla genom att skicka mail från olika enheter och se att de skickade mailen finns även på de andra enheterna.

/CG
 
Toppen